همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به مردم و مسئولان است، گفت: بسیج در همه حوزه‌ها اثربخش و کلید همه مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مظاهر مجیدی پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در سپاه که بعد از دوره فرماندهی سه یا چهارساله جابه‌جایی‌هایی صورت می‌گیرد و قطعاً این تغییر و تحولات باعث رشد و پویایی یک سازمان خواهد شد، عنوان کرد: تجربه دفاع مقدس به ما نشان داده که اگر سازمانی به پیکره مردم وصل شود، دوام آن همیشگی است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح با مردم قوت می‌گیرند، اظهار کرد: امام علی (ع) ۱۴۰۰ سال پیش در جنگ‌های متعددی شرکت کردند و جملاتی را در حوزه نیروهای مسلح بیان کردند که امروز وقتی عمیق می‌شویم، تصور می‌شود آنها را برای عصر حاضر بیان کردند؛ حضرت فرمودند لشکریان دژ محکم امت و مردم هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، گفتند ارتش دوباره ساخته شود اما امام (ره) خیلی هوشیار بودند و می‌گویند اگرچه سران ارتش ضعیف شدند اما نباید از بین برود، بلکه باید تقویت شود و فرمودند علاوه بر ارتش از نیروهای مردم استفاده شود و این همان تفکری بود که امیرالمومنین (ع) داشتند.

سردار مجیدی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین (ع) در خصوص اینکه نیروهای مسلح زینت کشور هستند و آنها برای بقا باید به نیروهای مسلح توجه کنند، گفت: حضرت می‌فرمایند که عزت دین نیروهای مسلح اند و ما در انقلاب اسلامی وقتی حاکمیت ایجاد کردیم به تنهایی و بدون نیروهای مسلح امکانپذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند راه‌ها به دست نیروهای مسلح امنیت پیدا می‌کند، تصریح کرد: به راستی این وضعیت را در جنگ تحمیلی دیده ایم.

مردم با نیروهای مسلح قوام پیدا می‌کنند

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید مردم با نیروهای مسلح قوام پیدا می‌کنند و ما امیدواریم در این راستا مردم سالاری دینی را با جذب و آموزش در سپاه و بسیج سازماندهی کرده باشیم.

وی به وضعیت شیوع ویروس کرونا و ورود جامعه بسیجی در عرصه اشاره کرد و گفت: در این عرصه اقدامات قابل توجهی را از سوی بسیجیان شاهد بودیم که امید را به جامعه بخشیدند.

سردار مجیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه شهیدهمدانی و شهید سلیمانی وقتی به سوریه رفتند با تجربه بزرگ بسیج سازماندهی، عظمت بسیج را نشان دادند، اضافه کرد: گروه‌های جهادی همدان احساس وظیفه می‌کنند و در نقاط کشور فعالیت دارند و این بسیجیان بی‌قرار هستند و دلشان برای انقلاب می‌تپد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، نقش آفرینی مجموعه سپاه را زیبا دانست و با قدردانی از آن گفت: آقای حسینی به عنوان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان انتخاب شدند که امیدوارم همکاری لازم با ایشان در جهت توفیق بیشتر باشد و از آقای بقایی هم تشکر می‌کنیم که بیش از سه سال مسئولیت ناحیه شهرستان همدان، تلاش زیادی داشتند.

وی با تصریح بر اینکه ما به دنبال این هستیم ناحیه همدان را ناحیه ویژه کنیم، افزود: تعداد ۲۶ حوزه را برای تقسیم پایگاه‌ها داشتیم و آقای بقایی آنها را به سطح مطلوب رساند، حال نیز امیدوارم که شهرداری با اعطای زمین ما را در زیرساخت ۲۶ حوزه مقاومت یاری کند تا به وظیفه خود بهتر عمل کنیم.

سردار مجیدی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به مردم و مسئولان است، اظهار کرد: برای آنکه در مقابل دشمن قوی باشیم باید بسیج قوی باشد چراکه بسیج در همه حوزه‌ها اثربخش و کلید همه مشکلات است.