آنچه در سه شب از اجرای گروه کامکارها دیدم بی هیچ اغراق به نوعی فرهنگ سازی و تولید تفکر تازه در عرصه موسیقی بود .

محمد سریربا بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر،گفت : درعرصه موسیقی ایرانی چند گروه به طور تخصصی وجود دارد که در حوزه همنوازی موسیقی ایرانی از سطح بالایی برخوردارهستند و گروه کامکارها با مدیرت "هوشنگ کامکار"یکی از آنها است.

وی افزود:در واقع خانواده کامکار به علت همبستگی خانوادگی ،همراهی و همخوانی خاصی با یکدیگر دارند که این خصوصیت در آثار شان نیز نمود پیدا می کند و به طبع مجموع این همخوانی ها در کل کار تاثیر گذار است و کنسرت اخیر این گروه بیانگر این مسئله بود.   

رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از ویژگی های این اجرا تحرک و ریتمیک بودن تمامی قطعات در دو بخش کردی و فارسی بود که این خاصیت در اجرای موسیقی گروه های ایرانی کمتر به چشم می خورد ؛ البته وجود این مسئله دلیلی تاریخی دارد چراکه اجرای موسیقی ایرانی از گذشته های دور به نوعی دچار ایستایی بوده است و حرکت ریتمیک نقش کمتری در این نوع موسیقی داشته است اما به گمانم اجرای گروه کامکارها حرکت ، انرژی و تحرک در اجرای موسیقی ملی را بار دیگر عرضه کرد.     

وی درادامه افزود : گروه ارکستر کامکارها از تمام امکانات موسیقی ملی وموسیقی نواحی استفاده به جا و کاملا علمی کرده بود که این مسئله هم در بخش گروه نوازی و هم در بخش تک نوازی بسیار مشهود بود.

سریر درباره تکنوازی گروه کامکارها گفت : تکنوازی سازهایی چون عود ،سنتور، تار و کمانچه بسیار زیبا بود به گونه ای که تکنوازی ها در اوج استفاده از تکنیک سازهای ایرانی انجام شد و این نوع اجرا هم در تکنوازی و هم در گروه نوازی چون کلاس درسی برای دانشجویان و هنرجویان موسیقی بود و چگونگی به کارگیری تکنیک در اجرای صحنه ای را نشان می داد.