اردبیل-رئیس کل دادگستری استان اردبیل از شرکت ۳۰۹ نفر داوطلب در آزمون‌های داوری و میانجی گری و کارشناسی رسمی دادگستری اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح جمعه در بازدید از محل برگزاری آزمون داوری و میانجیگری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: آزمون کارشناسی رسمی دادگستری به طور همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در اردبیل نیز این آزمون در محل ساختمان فنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تعداد ۳۰۹ داوطلب در این آزمون حضور دارند که بدون حد نصاب نفری و صرفاً با حد نصاب ۷۰ درصدی پاسخ صحیح در آزمون قبول شده و پس طی سایر مراحل گزینشی در رشته‌های مختلف به امر کارشناسی مشغول خواهند شد.

حجت الاسلام کثیرلو به رویکرد تشکیلات قضائی استان در این آزمون اشاره کرد و افزود: رویکرد ما در این آزمون قبول کارشناس در شهرستان‌ها و بخش‌های کم برخوردار است تا وجود کارشناس در پرونده‌ها سهل الوصول بوده و نیازی به کارشناس از مرکز استان و هزینه‌های اضافی برای اصحاب دعوی نباشد.

وی با اشاره به اینکه با وجود کارشناسان در سطح شهرستان‌ها رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شده و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: در آزمون داوری و میانجی گری نیز که در محل ساختمان پیام نور استان در حال برگزاری است تعداد ۹۳۱ داوطلب حضور دارند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد ۱۱۰ نفر پس از قبولی در آزمون و سایر مراحل گزینشی در مراکز توسعه حل اختلاف استان مشغول به کار خواهند شد.