خرم‌آباد- سرپرست آموزش و پرورش لرستان شرایط فعالیت مدارس شهرهای مختلف این استان با توجه به شیوع کرونا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی سهرابی شامگاه جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: فعالیت آموزشی مدارس استان در هفته پیش رو در جلسه فردا ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود و بر این اساس فعالیت آموزشی مدارس لرستان در روز شنبه ۳۰ بهمن مطابق تصمیم هفته قبل ستاد مقابله با کرونا است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان داشت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در روز شنبه ۳۰ بهمن، فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس شهری استان که وضعیت کرونایی آن‌ها قرمز است در بستر شبکه شاد و به صورت مجازی برگزار می‌شود و در شهرهای نارنجی مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی به صورت مجازی و مدارس دوره متوسطه اول و دوم هم به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد.

سهرابی به وضعیت آموزش در روستاها هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان از زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و یا وسایل الکترونیکی برخوردار نیستند که این تعداد بیشتر در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرها حضور دارند و با این احتساب فعالیت مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر در این مناطق به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی، آموزش و سلامت را دو عنصر اساسی در جامعه دانست و گفت: دغدغه مسئولان ستاد کرونا این است که هم آموزش تداوم داشته باشد و هم سلامت جامعه تأمین شود.