معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از بازگشایی خیابان مسعود در اختیاریه جنوبی در پی درخواست شهروندان این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم نخعی‌پور از بازگشایی خیابان مسعود در اختیاریه جنوبی در پی درخواست شهروندان منطقه ۳ خبر داد و گفت: این معبر از سمت شرق به غرب مسیر حرکتی داشت که با اصلاح هندسی این محدوده، معبر دوطرفه شد و در حال حاضر تمامی تبادلات حرکتی در آن انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ افزود: برای اجرای این راه دسترسی، ابتدا سامان‌دهی مسیر با حذف مشکلات موجود و بهبود آن را در دستور کار دادیم که برای این کار در چند مرحله، زیرساخت‌هایی مانند هدایت‌های آب‌های سطحی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت‌ریزی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای عملکردی شبکه معابر از طریق مدیریت بهینه سیستم‌های حمل و نقل همواره یکی از اهداف اصلی برنامه ریزان و مدیران شهری است و ساماندهی جهات حرکت در شبکه معابر نیز از جمله اقدامات اساسی در حوزه حمل و نقل به شمار می‌آید.

نخعی‌پور ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های بازگشایی معابر علاوه بر امکان دسترسی شهروندان به معابر جدید، معضل ترافیک شهری هم مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه معابر، حلقه‌های واسط و رشته‌های ارتباطی بناها و سایر فضاهای شهری هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند، بیش‌ترین کارکرد را در زندگی شهری خواهند داشت، اظهار کرد: اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست‌محیطی و معضلات روانی و اجتماعی را در شهر کاهش خواهد داد.