بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران برای گرفتن مجوز و جذب سرمایه گذار باید با همدیگر رقابت کنند و قوانین را به نفع مردم تسهیل و تفسیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر شنبه در شورای اداری استان اظهار کرد: دولت انقلابی سیزدهم به مدیرانی صبور و پاسخگو به خبرنگاران نیاز دارد و ملاک اصلی مدیران کار و تلاش است و مدیران باید در دسترس مردم باشند.

به گفته وی در خراسان جنوبی چیزی به نام نمی‌توانیم، نداریم و بعضی از مدیران در سال‌های گذشته به استان با مدیریت خود ضربه زدند و با وجود اینکه مقام معظم رهبری در سفر به خراسان خواستار بهره برداری از معادن جنوب خراسان شدند به هر دلیلی این کار اجرایی نشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار است مدیران استان خود را با سیاست‌های دولت منطبق کنند، اضافه کرد: مدیران باید در دسترس مردم باشند تا اعتماد از دست رفته را برگردانند.

وی بیان داشت: مدیران باید صبور و دارای سعه‌صدر باشند و علاوه بر حضور در شهرستان‌ها باید در تهران پیگیر امور مردم و گرفتن مجوز باشند.

قناعت تصریح کرد: فرمانداران باید گزارشی از حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به معاونت سیاسی ارائه کنند و مدیران با خدمت شبانه روزی امیدواری را در مردم تقویت کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی پشت میز نشین و کم تحرک هستند، اضافه کرد: در روزهای پایان سال مدیران باید تلاش کنند تا مشکلی در زمینه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به وجود نیاید که خوشبختانه تا این لحظه جای نگرانی در این باره وجود ندارد و انبارهای استان پر از کالاهای اساسی است.

وی با اذعان به اینکه بعضی از مدیران استان هنوز در خوابند، بیان داشت: مدیران برای گرفتن مجوز باید با یکدیگر رقابت کنند و بدانند که ایجاد اشتغال پایدار تنها با جذب سرمایه گذار و تولید میسر می‌شود و در مدت سه ماهی که این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ام با حضور در واحدهای تولیدی مشکلات آنها را بررسی کرده‌ایم.

قناعت اظهار کرد: معرفی کالاهای تولید داخل اصلی غیر قابل انکار است و هر آنچه را که در استان تولید می‌شود را مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از استان‌های دیگر تهیه کنند زیرا انجام این کار اجحاف در حق مردم و تولیدکنندگان خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی حضور در مراکز بین‌المللی و تولید واکسن و پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای را یادآور شد و گفت: به جای اینکه خراسان جنوبی در رتبه‌های اول با توجه به پتانسیل‌های موجود در آن باشد امروز در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد.

وی وضعیت فعلی استان را در شرایط کرونایی خیلی شکننده دانست و ادامه داد: تعدادی از کارمندان استان هنوز دز سوم واکسن خود را نزده‌اند که از همه ظرفیت‌های قانونی باید برای انجام این کار استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مطالبات کادر درمان پرداخت شود، افزود: پیگیری برای تأمین تجهیزات مراکز درمانی انجام شود.

به گفته قناعت دستورالعمل‌های ستاد کرونای کشور و استان لازم‌الاجرا است.