شهرکرد- استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت انجام جهاد تبیین در جامعه، گفت: رهبر انقلاب این مسئله را یک امر فوری، واجب و همگانی عنوان کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صفدر الهی‌راد شامگاه شنبه در نشست جهاد تبیین، محورها و راهکارها با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری این مسئله را یک امر فوری، واجب و همگانی عنوان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی، مسئولان و تشکلات فعالیت خاصی در خصوص جهاد تبیین انجام نداده‌اند، عنوان کرد: اهمیت جهاد در حوزه فرهنگی اهمیتش به مراتب بالاتر از جهاد نظامی است این در حالی است که رهبر انقلاب فرمان جهادی صادر کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه تواصی به حق و تواصی به صبر را جزئی از اعمال صالح عنوان کرد و ادامه داد: هر فردی که این اعمال را انجام نده از دیگر اعمال نیک و صالح بی‌بهره خواهد شد.

الهی راد تواصی به حق را همان جهاد تبیین دانست و افزود: جهاد تبیین یک توصیه عام است که باید همه برای انجام آن اقدام کنند.

وی با اشاره به شناخت پیش‌فرض‌های جهاد تبیین، تصریح کرد: همه باید به این مهم توجه کنند که هرزمان تعبیر جهاد عنوان شد بدون شک میدان مبارزه وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن در حال تحریف حقیقت است، مطرح کرد: جهاد تنها حضور در میدان نظامی نیست بلکه نمونه‌های مختلفی دارد که باید هرکدام از این جهادها در زمان خود انجام شود و مورد توجه قرار گیرد.

نفوذ فرهنگی خطرناک‌ترین نفوذ است

الهی راد نفوذ اقتصادی، امنیتی و فکری و فرهنگی را از جمله موارد نفوذ در جوامع عنوان کرد و گفت: نفوذ فکری و فرهنگی خطرناک‌تر است.

وی با بیان اینکه در مسئله نفوذ دشمن بر مسائل تصمیم گیری دخالت می‌کند، اظهار کرد: بصیرت دومین پیش فرض جهاد تبیین است که باید به این مسئله توجه ویژه داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه به دلیل فعالیت دشمنان تردید در اندیشه دانشگاهیان و حوزویان ایجاد شده است، ادامه داد: اهل مبارزه بودن سومین پیش فرض جهاد تبیین است.

الهی راد با بیان اینکه یک مسلمان نباید در برابر فعالیت دشمن ساکت باشد، گفت: حضور در میدان نبرد و جهاد تبیین الزامی است.

فعلان و مجاهدان انقلابی در فضای مجازی کنشگرایانه ورود کنند

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: فعالان انقلابی باید در فضای مجازی کنشگرایانه ورود و از آرمان‌ها و اصول اسلام و انقلاب دفاع کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت پیش بینی و پیشگیری از تحریفات دشمن، تصریح کرد: برای انجام جهاد تبیین باید شهادت طلبانه وارد میدان شد و عمل کرد.

الهی‌راد عنوان کرد: علم داشتن به وجود دشمن و دشمنی و تحریف حق توسط آن پیش‌فرض چهارم جهاد تبیین است چرا که باید مجاهدان بدانند در کدام میدان باید حضور داشته باشد و در چه میدان فعالیت کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند ویژگی‌های اسلام انقلابی را تحریف کنند، و به آن ضربه وارد کنند، تصریح کرد: در میدان جهاد تبیین هیچ کسی استثنا نیست و این مهم یک تکلیف است.