جلسه «گزارش عملکرد یکساله دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظر پردازی، نقد و مناظره و اقدامات آن» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با موضوع «گزارش عملکرد یکساله دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظر پردازی، نقد و مناظره و اقدامات آن» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور روساهای دانشگاه‌ها دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ تشکیل شد.

در این جلسه با حضور ۱۲۰ شرکت کننده از روسای دانشگاه‌ها، معاونین پژوهشی و روسای مراکز نظریه‌پردازی دانشگاه‌ها، موضوعاتی پیرامون بحث نظریه‌پردازی و کرسی‌های ترویجی و تخصصی بین دبیرخانه و دانشگاه‌ها مطرح شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص فعالیت‌ها و عملکرد یکساله هیأت حمایت خدمت روسای دانشگاه‌ها گزارشی ارائه کرد.

در این گزارش، اقداماتی درباره کرسی‌های ترویجی و تخصصی در نظام رتبه بندی دانشگاه‌ها در مرکز آی ای سی وارد شده، انعقاد تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی، انعقاد تفاهم نامه با بنیاد ملی نخبگان، انتشار کتاب نظریه پردازان با حمایت مالی توسط سمت و… مطرح شد.

در ادامه این نشست خسروپناه به گزارشی در زمینه آیین نامه‌ها پرداخت. براساس این گزارش یکی از مفاد آیین نامه‌ها این است که شرط استاد تمام و استاد ممتازی «ارایه یک کرسی نظریه پردازی حاوی نظریه در کتاب متقاضی استاد تمام» است و نیز باید شخص یک کرسی ترویجی از دانشیاری به استاد تمام برگزار کند.

در جلسه حمایت از کرسی‌های نظر پردازی، نقد و مناظره درخصوص امتیازات آیین نامه‌ای و افزایش سقف امتیازات، آیین‌نامه ارتقاء جدید مبنی بر «دو برابری سقف کرسی‌های تخصصی و ترویجی» گفتگویی صورت گرفت. همچنین در این جلسه ۲۰ رییس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.