در ادامه این مقاله به نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک و گیربکس خودرو های بنز خواهیم پرداخت و عواملی که ممکن است منجر به خرابی آن شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آنلاین گیربکس مجموعه ای است که به طور تخصصی به تعمیرات گیربکس می پردازد؛ اما تعمیر گیربکس اتوماتیک تمرکز اصلی مجموعه ما است. در ادامه این مقاله به نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک و گیربکس خودرو های بنز خواهیم پرداخت و عواملی که ممکن است منجر به خرابی آن شود. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

وظیفه گیربکس خودرو چیست؟

این بخش از خودرو دو قسمت دنده سنگین و سبک دارد و وظیفه آن هماهنگ کردن میزان قدرت موتور است. به طور کلی گیربکس ها به دو دسته دستی یا اتوماتیک تقسیم می شوند. در خودرو های گیربکس دستی عمل تعویض دنده به واسطه پدال کلاچ انجام می شود. در واقع کلاچ یا صفحه کلاچ واسط میان موتور و گیربکس است که وظیفه قطع و وصل نیرو از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اما گیربکس های اتوماتیک، مجموعه ای از چرخ دنده ها و مجموعه کلاچ هایی هستند که عمل تعویض دنده را به واسطه یک کامپیوتر مجزا به اسم TCU یا Transmission Control Unit، انجام می دهد. در این خودرو ها راننده دخالتی در تعویض دنده ها نداشته و دنده ها به صورت خودکار تعویض می شوند.

تعمیر گیربکس بنز

از اصلی ترین قسمت های تشکیل دهنده خودروهای بنز گیربکس آن است. موتور محرکه یک خودرو گیربکس است. این قسمت در اتومبیل به اندازه ای اهمیت دارد که شاید بتوان آن را در رده موتور آن قرار داد. در واقع موتور ماشین از طریق گیربکس یا همان جعبه دنده نیروی لازم را به چرخ ها وارد می کند. هنگام تعویض دنده با مهندسی هایی که در گیربکس انجام شده است، چرخ ها نیروی دورانی را از موتور دریافت می کنند. مهندسی انجام شده در گیربکس خودر های بنز به گونه ای است که تعمیرات آن حتما باید توسط متخصصین و تعمیرکاران گیربکس اتوماتیک انجام شود.

عواملی که منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک می شوند

همانطور که می دانید گیربکس خودروهای بنز از بهترین گیربکس های موجود در بازار هستند. درصدی که ممکن است گیربکس های تولیدی بنز خراب شوند بسیار ناچیز است. اما به هر ترتیب ممکن برای این گیربکس ها هم مشکلاتی پیش بیاید.

یکی از مهم ترین دلایلی که ممکن است باعث خرابی گیربکس بنز شود انجام ندادن سرویس های دوره ای آن است. سرویس سالیانه سبب می شود که شما درصد ماندگاری روغن گیربکس خود را بررسی نمایید. به طور کلی روغن گیربکس باعث می شود چرخ دنده ها راحت تر بچرخند و سابیدگی در آن ها رخ ندهد.

باید این را بدانید که میزان ماندگاری روغن گیربکس بیشتر از روغن موتور است و دلیل این ماندگاری بیشتر آن روغن ها برخورد نداشتن آن ها با گرمای زیاد است. اما همانند همه چیز این روغن ها هم تاریخ انقضا دارند و نیازمند تعویض هستند. توصیه اکید می شود که اجازه ندهید زمان تعویض روغن گیربکس به تعویق بیافتد زیرا در این صورت صدمات جدی به چرخ دنده ها وارد شده و ممکن است باعث شکسته شدن آن ها شود. در صورت رخ دادن این اتفاق باید هزینه بسیار زیادی را متحمل شوید تا گیربکس اتوماتیک خودروی خود را تعمیر کنید.

پس توصیه تعمیرگاه آنلاین گیربکس به شما برای جلوگیری از اتفاق های ناخوشایند برای گیربکس این است که هر زمان برای تعویض روغن موتور خودروی بنز خود به تعمیرگاه مراجعه کردید، از تعمیرگار درخواست کنید تا روغن واسکازین گیربکس شما را نیز بررسی کنید تا اگر نیاز به تعویض و یا پر کردن داشته باشد این مسئله را به اطلاع شما برساند. زیرا تعویض به موقع روغن واکسازین می تواند از خرابی و نیاز به تعمیرگیربکس شما جلوگیری کند. روغن گیربکس بنز خود را هر یک سال تعویض کنید و سرویس های ماهیانه و سالیانه خود را جدی بگیرید.

استفاده نادرست از دنده معکوس باعث آسیب دیدن گیربکس خواهد شد

محصولات جدید شرکت بنز تا حد زیادی مانع می شوند تا اشتباهات هنگام دنده معکوس رخ دهد. زیرا تمام روند تعویض دنده بر عهده گیربکس اتوماتیک می باشد و راننده دخالتی در این کار نمی کند.

سوالات رایجی که درباره گیربکس اتوماتیک وجود دارد

* سرویس دوره ای گیربکس را در چه زمانی باید انجام داد؟

بر این اساس که شرکت خودروسازی چه توصیه ای درباره خودرو تولیدی خود داشته است، باید سرویس های دوره ای را انجام دهید. انجام سرویس های دوره ای، تعویض روغن و رانندگی با آگاهی از عملکرد خودرو و گیربکس از اموری هستند که در افزایش عمر قطعات خودرو و به خصوص گیربکس تاثیر گذار هستند. آنلاین گیربکس پیشنهاد می کند که سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک را بین ۴۰۰۰۰ کیلومتر تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر انجام دهید. در نظر داشته باشید که هر رانندگی در ترافیک می تواند این مقدار کیلومتر را کاهش دهد.

آنلاین گیربکس، تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بنز

ما در این مقاله به بخشی از جزئیات مربوط به تعمیر گیربکس بنز و تعمیر گیربکس اتوماتیک اشاره کردیم. باید این مسئله را دانست که مشکلات جزئی و کلی بسیاری ممکن است برای خودروی شما پیش بیاید اما جای نگرانی وجود ندارد. ما در آنلاین گیربکس تمامی خدمات مربوط به تعمیر گیربکس بنز با پشتیبانی از تجربه و تخصصِ کادر آموزش دیده مان ارائه می کنیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.