زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان گفت: شیوه نظارت بر قیمت‌ها در بازار زنجان باید بروزرسانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: در زمینه تامین و تنظیم اقلام و کالاها در بازار هیچ مشکلی برای بازار شب نباید باشد.

وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید برای امنیت و آرامش بازار بازرسی را با قوت بیشتری انجام خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به روز شدن شیوه نظارت بر قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: طرح سامانه جامع انبارها که شامل درج قیمت تولید روی کالا می‌شود بر همین اساس و برای رسیدن به این هدف در استان آغاز شده است.

فغفوری تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها نیز در کنترل قیمت‌ها به ویژه پایان سال نقش مهمی دارد و برای برگزاری نمایشگاه در استان تاکید داریم.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها ما در حال حاضر قیمت بالای لباس در استان است، ابراز داشت: متاسفانه به دلیل اجاره بهای سنگین واحد تجاری در استان، فروشندگان قیمت اجناس خود را بالا می‌برند تا هزینه‌های خود را تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه کنترل و یا نظارت بر قیمت‌ها یکی از اولویت‌هایی بود که در استان طرح «درج قیمت تولید روی کالا» اجرا می‌شود، افزود: این طرح در چند فاز پیش‌بینی شده بود که در راستای شفافیت در قیمت‌های ارائه شده اجرا می‌شود و این طرح سبب کاهش حدود ۷ درصدی قیمت کالاها شده است.