پارس آباد - فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در پارس‌آباد گرفتار سویه اومیکرون شده‌اند.

ابراهیم امامی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد در این ایام وارد رنگ قرمز کرونایی شد تا بیش از پیش در آستانه عید نوروز مردم این شهرستان مراقب سلامت خود بوده و ایمنی در فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام پیک پنجم تغییر رنگ در این شهرستان مرزی ضرورت مراقبت بیشتر همشهریان را الزام‌آور کرده تا با پرهیز از دورهمی‌ها بستر ارتقا سلامت و صحت فراهم آید.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مبتلایان سویه امیکرون تشکیل می‌دهد که در تعداد مراجعین و بستری‌ها رکورد جدیدی در این شهرستان در یک هفته اخیر به ثبت رسیده است.

امامی منطقی‌ترین راه در مقابله با این سویه خطرناک را تزریق هر ۳ دز واکسن اعلام کرد و افزود: در شهرها مراکز تجمیعی و در روستاها خانه‌ها بهداشت آمادگی کامل برای تزریق دز سوم واکسن را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۰۴ هزار نفر در شهرستان پارس‌آباد دز اول تا سوم واکسن را تزریق کردند و تزریق واکسن برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز آغاز شده است.

امامی اضافه کرد: ۹۴ درصد ساکنان شهرستان پارس‌آباد دز اول، ۸۲ درصد دز دوم، ۳۴ درصد دز سوم و تنها ۱۴ درصد کودکان دز اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم با مراقبت و دوراندیشی همشهریان همچون ۲ سال گذشته در ایام عید امسال شاهد از دست دادن عزیزان نباشیم و همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حفظ سلامت خود و همشهریان توجه و دقت کافی را داشته باشند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: امیدواریم شرایط مناسبی را در پیشگیری از بیماری و سویه امیکرون نظاره‌گر باشیم تا بیش از هر زمان دیگر سلامت مردم در گروه‌های سنی مختلف مهیا شود.