زاهدان - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مبلغ تسهیلات هر واحد طرح اقدام ملی ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده که در قالب مشارکت در ساخت پرداخت می‌ شود.

مصطفی بیک مداح در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عمده فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این طرح در شهرهای زیر یک صد هزار نفر جمعیت استان سیستان و بلوچستان متمرکز است و ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن کشور در دست اجراست.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت هر واحد توسط آورده متقاضی و تسهیلات ملی تأمین می‌شود که مبلغ تسهیلات هر واحد در این طرح ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده که در قالب مشارکت در ساخت توسط بانک مسکن پرداخت می‌گردد و ۲ هزار و ۳۹۰ متقاضی طرح‌های اقدام ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، واریز وجه انجام داده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح اقدام ملی در ۷ شهر استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال اجراست که از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و استقبال مطلوب از آن سبب شده است ۲ هزار و ۲۵ واحد درقالب ۵۷ پروژه در سطح استان جهت اجرا برنامه ریزی شود.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان ۴ هزار و ۱۹۴ هکتار زمین در شهرهای مختلف به این طرح اختصاص یافته است.

بیک مداح به پروژه شاخص طرح اقدام ملی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه بلند مرتبه شهرک قدس با ۷۲۳ واحد در شهر زاهدان به سرعت آغاز و با عقد قرارداد با پیمانکار دارای رتبه کشوری در حال اجراست.

وی همچنین با اشاره به تأمین مصالح و ویژگی‌های واحدهای احداثی در طرح اقدام ملی گفت: با شرکت سرمایه گذاری مسکن در خصوص خرید و تأمین مصالح مورد نیاز پروژه‌های طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن توافقات لازم صورت گرفته است و این واحدها با نظارت مستمر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث خواهد شد.