بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا از سوی شهروندان، گفت: تاکنون ۵۹۰ هزار و ۴۲ دُز مربوط به مرحله سوم تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: همچنین میزان واکسن تزریق شده در نوبت دوم نیز یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۲۶ دُز است.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده، بیشترین میزان فوتی‌های اخیر در میان مبتلایان کرونا، مربوط به کسانی است که واکسن نزده اند و یا اینکه نسبت به تکمیل مراحل واکسن به ویژه دُز سوم اقدام نکردند و از همین رو انجام واکسیناسیون و تکمیل آن از اهمیت بالایی جهت پیشگیری از ابتلاء به کرونا و یا کاهش درصد مرگ و میر ناشی از آن برخوردار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اومیکرون، تصریح کرد: در حال حاضر همه نقاط استان درگیر این سویه بوده که البته در کنار آن شاهد چرخش سویه دلتا نیز هستیم.

وی آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۶ هزارو ۹۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۳۲۰ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند که ۷۷ نفر از آنها در شبانه روز گذشته بستری شدند و حال ۱۴ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با اشاره به مرگ سه نفر دیگر در استان بر اثر ابتلاء به کرونا، خاطرنشان کرد: فوتی‌های شبانه روز گذشته ۳ مرد ۷۸ تا ۸۶ ساله از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی آباد بودند که با ثبت این فوتی‌ها، مجموع فوتی‌های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه سویه اومیکرون به شدت کودکان را درگیر می‌کند، افزود: در حال حاضر واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در استان در حال انجام است و ما از همه خانواده‌ها درخواست داریم تا به منظور حفظ جان فرزندانشان نسبت به انجام واکسیناسیون آنها در اسرع وقت اقدام کنند.