معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل شهرداری تهران از بهره‌برداری از پروژه‌های بهسازی پایانه‌های شاهد و شهر ری خبر داد و گفت: پایانه شاهد ۳ هزار مترمربع مساحت و ۱۳ سکوی انتظار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه بهسازی و مسقف‌سازی پایانه‌های تاکسیرانی شاهد و مترو شهر ری با حضور شهرداران مناطق مذکور و تعدادی از معاونان و مدیران معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا شیخ بهایی با بیان این‌که هدف از این اقدام، مناسب‌سازی محیط برای شهروندان و رانندگان تاکسی در شرایط جوی مختلف و تأمین آسایش و آرامش مسافران به‌ویژه در زمان انتظار برای سوار شدن است، گفت: بهینه‌سازی و مسقف‌سازی این پایانه‌ها را تابستان امسال شروع کردیم که خوشبختانه اکنون به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پایانه‌های اتوبوس و تاکسی باید به لحاظ معماری و سازه‌ای قابلیت استفاده عموم همشهریان را داشته باشد، اظهار کرد: این سازه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که با توجه به سقف احداث‌شده، محافظت در مقابل اشعه آفتاب و همچنین نزولات جوّی را داشته باشد. همچنین در لحظات ابتدایی و پایانی روز نیز با نور مناسب شرایط استفاده بهینه از امکانات پایانه را فراهم سازد.

شیخ بهایی گفت: پایانه شاهد ۳ هزار مترمربع مساحت و ۱۳ سکوی انتظار دارد که حدود ۱۲۰۰ مترمربع از مساحت آن مسقف‌سازی شده است. پایانه شهرری هم ۱۰۵۰ مترمربع مساحت دارد که حدود ۷۰۰ مترمربع مسقف‌سازی شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه بهسازی و مسقف‌سازی پایانه وصال در ایام دهه فجر افزود: این پایانه هم ۱۲۵۰ مترمربع مساحت و سه سکو دارد که ۵۶۰ مترمربع آن مسقف‌سازی شده است. البته در همه این پایانه‌ها محل سکوها متناسب با شرایط محیط، طراحی و اجرا شده تا اقشار کم‌توان هم به راحتی بتوانند از امکانات آنها بهره‌مند شوند.