دماوند- امام جمعه دماوندی با اشاره به بیان معضلات مردم از تریبون نماز جمعه گفت: مردم از پیگیری‌های امام جمعه در مورد مشکلاتشان استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بنده هم در مورد مشکلات کمربندی و هم در مورد مشکلات گرانی در خطبه‌های نماز جمعه صحبت کردم که هم مردم و هم مسئولین از این خطبه‌ها استقبال کردند و برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام شده که امیدوارم به نتیجه برسد.

امام جمعه دماوند گفت: مشکل کمربندی گیلاوند به سال‌های طولانی باز می‌گردد چرا که با افزایش جمعیت، ترافیک و تردد مسافرین در منطقه این معضل هر سال بیشتر می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد سرازیری موجود در نزدیکی پلیس‌راه گیلاوند به دماوند افزود: هر ساله در این سرازیری به دلیل از بین رفتن سیستم ترمز ماشین‌های سنگین تصادف‌هایی با ساختمان‌ها، ماشین‌ها، عابرین پیاده و..... مشاهده می‌شود که برای حل این مشکل نیاز به وجود کمربندی یا پل‌های دو طبقه احساس می‌شود و متأسفانه هنوز اقدامی عملیاتی انجام نشده است. البته به خاطر تصادفی که پارسال اتفاق افتاده بود مراجع ذیربط مصوباتی را برای اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت به تصویب رسانده بودند.

فتاح دماوندی با اشاره به تصادف اخیر که منجر به کشته شدن دو نفر از هموطنان شده بیان داشت: در این تصادف علاوه بر جان باختن دو نفر، تعدادی از مردم نیز زخمی شده که همین موضوع باعث از بین رفتن امنیت روانی مردم شده است. علی‌رغم همه این مسائل چون مسئولین اقدامات مورد نیاز را انجام نداده بودند بنده در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع اشاره نموده و انتقاداتی را به مسئولین سطوح مختلف مدیریتی کشور عرضه داشتم.

وی با اشاره به بازتاب‌های این خطبه‌ها عنوان داشت: بیان این مسئله بازتاب‌های خوبی را داشته و مطالب گفته شده در خطبه‌ها منعکس شده که معاون وزیر راه به دماوند آمده و جلسه‌ای را در فرمانداری با حضور مسئولین برگزار نمود تا با اقداماتی کوتاه مدت فعلاً مشکلات برطرف شده تا بودجه‌های ملی برای حل این مشکل به طور کامل، اختصاص پیدا کند.

امام جمعه دماوند خاطر نشان کرد: قبلاً این پروژه با بودجه کمتری انجام می‌شد ولی امروز این پروژه با بودجه‌ای در حدود ۴ هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد تا حدود ۱۳ کیلومتر کمربندی ساخته شود که این موضوع نیاز به بودجه ملی دارد چرا که این جاده، جاده‌ای اصلی بوده و قسمت مهمی در جاده تهران مشهد است.

وی افزود: اقدامات کوتاه‌مدت مانند احداث رمپ‌های فرار و لرزاننده‌های عرضی، احداث میدان در ورودی شهر و… شروع شده که شهرداری طرح آن را آماده کرده تا در مراجع بالاتر تصویب شود. مردم نیز از خطبه‌های نماز جمعه خصوصاً در فضای مجازی بسیار استقبال نموده و از امام جمعه دفاع نمودند که این کار بسیار تأثیرگذار بود.

فتاح دماوندی ادامه داد: البته در ادامه این خطبه مشکلاتی مانند گرانی در بازار مانند گرانی میوه، کم بودن کیفیت نان، قیمت بالای آن و… نیز مطرح شد که فردای آن رئیس اتاق اصناف، رئیس بسیج اصناف و برخی دیگر از مسئولین در جلسه‌ای با بنده پیشنهادی برای شروع طرح ضربتی برای بررسی مشکلات و بازرسی بازار را مطرح نمودند که این طرح نیز شروع شده تا گران فروشان شناسایی شده و برخورد مقتضی با آن‌ها انجام شود. این موضوع نشان می‌دهد که مردم از پیگیری‌های امام جمعه در مورد این موضوع و موضوعات دیگر استقبال می‌کنند.