اصفهان – فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ۲۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران حادتنفسی در اصفهان راه‌اندازی شد و برای تأمین برق این مرکز از دو نقطه شهر برق رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد خاکپور پیش از ظهر چهارشنبه در آئین بهره برداری بیمارستان صحرایی و تخصصی حاد تنفسی شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه از سال ۸۸ و همزمان با تحویل گرفتن بحث امنیت جنوب شرق کشور به حل مشکلات بهداشتی به ویژه در این منطقه ورود کرد، اظهار داشت: در این زمینه زیرساخت‌های خوبی در مناطق مرزی، مرکزی و هر کجا در کشور که نیاز بود، ایجاد شد.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در سرپل ذهاب در کمتر از سه روز

وی با بیان اینکه عمده تمرکز سپاه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی بوده است، ابراز داشت: با این اقدامات سه میلیون نفر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در سرپل ذهاب در کمتر از سه روز از دیگر دستاوردهای سپاه در زمینه بهداشت و درمان بوده است، ادامه داد: این اقدام منجر شد تا بیماری برای درمان به شهرهای دیگر اعزام نشود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حاد تنفسی در اصفهان اظهار داشت: در این زمینه با توجه به اهمیت برق رسانی به این امر از دو نقطه شهر برق را تأمین کرده‌ایم تا در صورت قطعی و بروز مشکل بیماران دچار چالش نشوند.

تخصیص ۸۰۰ تخت تخصصی برای بیماران کرونایی در کشور

سردار خاکپور با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ تخت ویژه در مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه برای بیماران مبتلا به کرونا در حال خدمت رسانی است، تصریح کرد: این بیمارستان‌ها می‌تواند ظرفیتی ایجاد کند تا حتی در زمان‌هایی که موج کرونایی وجود ندارد زمینه درمان بیماران کرونایی در این مراکز به عنوان یک مرکز تخصصی فراهم شود.

وی گفت: برای مناطق محروم نیز آمادگی کامل برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی تخصصی را داریم.