رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مدافعان سلامت استان گیلان ۳۰ شهید در راه خدمت‌رسانی به بیماران، تقدیم کشور کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان سالاری در مراسم رونمایی از تابلوی خیابان نامگذاری شده به نام شهیده نرجس خانعلی زاده اظهار داشت: شکوه جلوه‌های ایثار این شهیده مدافع سلامت در اوج جوانی، بسیار ارزشمند و تأثیر گذار است.

وی یادآور شد: در زمانی که با شیوع کرونا و دوران بحرانی، حتی مردم می‌ترسیدند از کنار بیمارستان رازی عبور کنند و از کسانی که در مراسم خاکسپاری عزیزانشان حضور داشتند، دوری می‌کردند، پرستاران مدافع سلامت در مواجهه مستقیم با بیماران مبتلا در بخش‌های ویژه به خدمت رسانی مشغول بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان این مطلب که روحیه جهاد و از خودگذشتگی از دوران کودکی در این شهید بزرگوار وجود داشته است، خاطرنشان کرد: شهیده خانعلی زاده در ۱۸ سالگی، کارت اهدای عضو دریافت کرد و در ۲۱ سالگی سرپرستی کودکی چهارساله را به عهده گرفت.

سالاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت کشور و استان، تصریح کرد: مدافعان سلامت استان گیلان ۳۰ شهید در راه خدمت رسانی به بیماران، تقدیم کشور کردند که اولین شهیده مدافع سلامت کشور شهید نرجس خانعلی زاده عزیز بوده است.

بنابراین گزارش، مراسم رونمایی از تابلوی خیابان نامگذاری شده به نام اولین شهیده پرستار مدافع سلامت کشور، نرجس خانعلی زاده با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، فرمانده انتظامی استان گیلان، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از مسؤولان نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.