شاهرود- امام جمعه رویان با اشاره به اوپک گازی که در آن ایران، روسیه و قطر حضور دارند، گفت: ایران نقش محوری در این معاهده و همچنین تامین گاز در آینده دنیا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر بیان کرد: ایران و روسیه و قطر سه ضلع مثلث قدرت در صنعت گاز جهان هستند.

وی با بیان اینکه این سه کشور ارکان ثلاث اوپک گازی محسوب می‌شوند که به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های قبل تشکیل شد، افزود: مشارکت ایران و قطر به خاطر میادین مشترک نفت و گاز از یک سو از رقابت‌های مضر خواهد کاست و از سوی دیگر اقتدار اوپک گازی را در جهانی که به شدت وابسته به گاز است، تقویت خواهد کرد.

امام جمعه رویان با بیان اینکه ایران نقش محوری در اقتدار اوپک گازی دارد، بیان کرد: دو کشور عربستان و امارات همواره تهدید جدی برای کشورهای اسلامی به خصوص گروه‌های مقاومت بوده و خواهند بود لذا تقویت چندجانبه روابط ایران با قطر تا حدود زیادی از قدرت منطقه‌ای این دو کشور خواهد کاست و می‌تواند به حل مشکلات منطقه‌ای، بدون خشونت و جنگ کمک زیادی کند.

معصومی با اشاره به تخریب املاک در سواحل شمال به همت دولت سیزدهم و بازگرداند سواحل دریای خزر به نام دولت ایران اسلامی، تاکید کرد: آئین نامه طرح آزادسازی سواحل در سال ۸۶ یعنی ۱۴ سال قبل در برنامه پنجم توسعه مصوب و ابلاغ شد و طبق آن همه دستگاه‌ها موظف بودند تا پایان برنامه چهارم توسعه یعنی سال ۸۸ فاصله ۶۰ متری تا دریا را آزاد کنند اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کوتاه کرد کوتاهی کردند.

وی افزود: در سایه همین کوتاهی‌ها بود که فرصت طلبان خصوصی هم از این ظرفیت استفاده و تمام سواحل را تصرف کردند لذا این عبرت‌ها و آموزه‌ها آزاد سازی سواحل باید مورد توجه قرار گیرد که در دولت سیزدهم خوشبختانه نگاه خوبی به این موضوع وجود دارد.

امام جمعه رویان در ادامه گفت: فلاسفه می‌گویند اگر بعثت انبیا نمی‌شد هدف از خلقت و آفرینش نقض غرض می‌شد و مثال می‌زنند که اگر کسی مهمانی مفصلی بگیرد و انواع و اقسام پذیرایی خوب مانند بهشت خدا را تهیه کند اما آدرس مهمانی را به کسی ندهد آیا این مجلس محقق می‌شود لیکن عقلایی است که پیامبران الهی آمدند که آدرس بهشت را به مردم بدهند به طور که اگر مردم آگاه نباشند ناخودآگاه به جهنم می‌رود.

معصومی در خاتمه به ضرورت توجه به فقرا، نظارت بر بازار و گرانی‌ها و همچنین روزهای منتهی به عید نوروز و ضرورت کمک به نیازمندان و به خصوص آسیب دیدگان از کرونا نیز اشاره کرد.