اصفهان- امام جمعه اصفهان گفت: توجه به محرومان همیشه مورد تاکید بوده و هست و باید مردم و کسبه در روزهای پایانی سال یکدیگر را حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم توجه به معیشت محرومان اظهار داشت: همواره معیشت محرومان از دغدغه‌های ائمه اطهار (ع) بوده که همین روش در نهضت امام خمینی (ره) نیز مشهود است و باید سرمشق مسلمانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تأسیس کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و تقویت بهزیستی بر حمایت از محرومان تاکید داشتند، گفت: میزان پرداخت صدقات مردم اصفهان هر ساله افزایشی بوده و این جای تقدیر دارد.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: کسبه باید مراقب باشند که اجحافی نکنند و سودی متعادل و کمتر از مشتریان خود دریافت کنند تا برکت بر رزق و روزی آنها جاری باشد.
وی افزود: همه باید در این شرایط علاوه بر محرومان به یکدیگر کمک کنیم زیرا طبق احادیث اگر ما به یکدیگر رحم نکنیم خدا هم بر ما رحم نمی‌کند.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به سقوط هواپیمای نظامی ارتش در تبریز گفت: سخنان یکی از خلبانان شهید نیروی هوایی پیش از شهادت نشان از عمق باور به اسلام، ارزش‌ها و نظام اسلامی است و باعث تأسف است که چنین انسان‌هایی را از دست دادیم.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و همچنین درگذشت یکی از مداحان با سابقه اصفهان، گفت: کسی که ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد خداوند محبت او را در دل‌های مؤمنان قرار می‌دهد که نمونه بارز آن در وجود شهید سلیمانی و امام خمینی (ره) می‌توان مشاهده کرد.

امام جمعه اصفهان در پایان خطبه‌ها حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه ملک شهر اصفهان را به عنوان امام جمعه موقت اصفهان و جایگزین حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر معرفی کرد.