قزوین – استاندار قزوین در سفری یک روزه به شهرستان تاکستان ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان بیش از ۵ طرح عمرانی را افتتاح کرد.

قزوین – گروه استان‌ها: استاندار قزوین در سفری یک روزه به شهرستان تاکستان ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه کاره این شهرستان با حضور در نماز جمعه تاکستان با مردم این شهر از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی اعلایی صبح امروز جمعه ابتدا با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با آیت الله اسلامی امام جمعه این شهر و نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

وی سپس از پروژه نیمه کاره مصلی شهرستان تاکستان بازدید کرد. این مصلی که شامل مرکز درمانی، حوزه علمیه و مراکز فرهنگی و ورزشی است در فضایی به وسعت سه هکتار و با ۳۲ هزار متر مربع زیربنا احداث خواهد شد.

گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای تاکستان سرعت می‌یابد

بازدید از شهرک گلخانه‌ای استان قزوین که در تاکستان در حال ساخت است از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه اعلایی به تاکستان بود.

این شهرک گلخانه‌ای در بخش خرمدشت شهرستان تاکستان و در ۶۵ کیلومتری غرب قزوین قرار دارد و احداث آن از مصوبات سفر هیأت دولت در سال ۹۵ بوده است.

این در حالی است که فاز یک این مجموعه به مساحت ۷۱.۵ هکتار عملیاتی و دارای زیرساخت شده و از این مقدار ۶۲ هکتار در قالب ۵۲ قطعه به سرمایه گذاران واگذار شده است.

یکی از اصلی ترین مشکلات این شهرک سیستم گازرسانی بود که استاندار قزوین نیز بر تسریع روند گازرسانی به این پروژه تاکید کرد.

استاندار قزوین همچنین در ادامه از برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت بازدید کرد.

در این بازدید که رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و پیله فروش معاون اقتصادی استاندار قزوین حضور داشتند، اعلایی از ۲ واحد تولیدی شهرک صنعتی خرمدشت بازدید کرد.

سد نهب نقش مهمی در کاهش چالش‌های آبی استان قزوین دارد

بازدید از سد نهب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استاندار قزوین در سفر یک روزه خود به تاکستان بود.

سد مخزنی نهب قزوین و شبکه آبیاری و زهکشی تاکستان با حجم مخزن ۱۱۹ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم ۱۱۰ میلیون مترمکعب و طول تاج ۲ هزار و ۱۵۶ متر در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر قزوین و ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تاکستان ساخته شده است.

اعلایی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب یکی از چالشی ترین موضوعات استان قزوین و طبیعتاً شهرستان تاکستان است، اضافه کرد: تکمیل سد نهب و آب گیری آن بخش عمده‌ای از مشکلات استان در حوزه آب را رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی کامل این سد که از سدهای بزرگ کشور است حوزه کشاورزی در استان دستخوش تحولات خوب و زیادی خواهد شد، تصریح کرد: راه اندازی میهمان سرا در حاشیه این سد و استفاده از دیگر ظرفیت‌های سد در حوزه‌هایی همچون ورزش و گردشگری می‌تواند ارزش افزوده بیشتری برای استان داشته باشد.

نتیجه تلاش‌های دولت در آینده‌ای نزدیک مشاهده خواهد شد

اعلایی همچنین در ادامه حضور خود، در نماز جمعه شهر تاکستان حضور یافت. استاندار قزوین در دیدار با مردم تاکستان با بیان اینکه دولت با تمام توان به دنبال رفع مشکلات مردم است، اظهار کرد: حل برخی از مشکلات نیازمند زمان است و بدون شک با اقدامات صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک مردم نتیجه تحولات را مشاهده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد اولویت اصلی دولت در کشور است، تاکید کرد: تحولات اقتصادی بسیار خوبی در استان شکل گرفته که به زودی همه مردم استان از جمله مردم تاکستان نتایج آن را مشاهده خواهند کرد.

استاندار قزوین عنوان کرد: دولت هیچ بن بستی را برای خدمت به مردم در برابر خود نمی‌داند و از تمام توان و فرصت‌ها برای خدمت استفاده خواهد کرد.

همچنین در این سفر یک روزه روکش آسفالت جاده ضیاءآباد خرمدشت نیز افتتاح شد. این جاده آزادراه و جاده قدیم قزوین- زنجان را به جاده قزوین- همدان متصل کرده و طول مسیر را برای رانندگان و مسافران نیز ۱۳ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

برای انجام این پروژه به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

راه زیرساختی مهم برای استان قزوین

استاندار قزوین در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این پروژه دارای اهمیت است و باعث سهولت در حمل و نقل استان قزوین می‌شود، تصریح کرد: راه زیرساخت بسیار مهمی است که برای استان قزوین که یک استان استراتژیک در کشور است باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: توجه به توسعه راه‌ها و بهبود خدمت رسانی در حوزه حمل و نقل بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

گفتنی است افتتاح روشنایی آزادراه تاکستان - قزوین به طول ۹ کیلومتر، روشنایی جاده تاکستان به اقبالیه به طول هفت کیلومتر، روشنایی کمربندی تاکستان به طول پنج کیلومتر، احداث زیرگذر غفاری و روشنایی تقاطع ضیا آباد به طول ۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور استاندار قزوین به بهره برداری رسید.