کرمانشاه- ۴هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن از شهرستان گیلانغرب ثبت نام کرده اند و منتظر پیامک تایید هستند که به گفته مسئولان مراحل تکمیل پرونده در حال انجام است و به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - فاطمه‌السادات مصطفوی: تأمین مسکن به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری از ابتدای خلقت تا به امروز یکی از اصلی ترین دغدغه‌های بشر بوده است.

در ۲ دولت گذشته طرح‌های مختلفی برای خانه‌دار شدن مردم توسط دولت‌ها ارائه و تا حدودی اجرا شد، اما این طرح‌ها برای خانه دار شدن همه مردم کافی نبود؛ در دولت دوازدهم طرحی با عنوان اقدام ملی شروع به کار کرد ولی کار ناتمام ماند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و قول برای اتمام وعده‌های نیمه کاره و ناتمام دولت قبل، از ابتدای مهر ماه امسال طرح نهضت مسکن برای خانه‌دار کردن همه اقشار مختلف جامعه راه اندازی و با طرح قبلی اقدام شد.

از آنجا که نیاز به خانه دار شدن مختص مراکز استان‌ها نیست و خیلی از مردم شهرستان‌ها به ویژه جوانان با این مشکل رو به رو هستند مقرر شد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها هم اجرایی شود.

نخستین مشکلی که دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در شهرستان‌ها پیش رو دارد تهیه زمین مناسب با کاربری مرتبط است که خانه‌دار شدن مردم را به تعویق انداخته است.

انجام مراحل ثبت نام برای هر ۲ طرح یاد شده و طولانی شدن تکمیل فرآیند شرایط سنجی ثبت نام کنندگان نارضایتی را در بین مردم به دنبال داشته است.

بلاتکلیفی متقاضیان گیلانغربی نهضت ملی مسکن

یک مستأجر گیلانغربی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طرح مسکن ملی و نهضت ملی مسکن چندی پیش ثبت نام کرده و طبق ضوابط و قوانین منتظر دریافت پیامک هستیم.

وی با گلایه از اینکه در برخی شهرستان‌های استان کرمانشاه برای واجد شرایط بودن پیامک ارسال شده است، گفت: ثبت نام شدگان گیلانغربی تا به حال پیامکی در این خصوص دریافت نکرده و همچنان منتظر دریافت پیامک هستند.

این شهروند گیلانغربی خاطر نشان کرد: با اینکه در برخی از شهرستان‌ها مراحل تشکیل پرونده شروع شده اما متأسفانه در گیلانغرب هنوز هیچ خبری از تشکیل پرونده نیست.

وی افزود: مردم شهرستان گیلانغرب انتظار دارند در صورتی که مشکلاتی سد راه اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان است را اطلاع داشته باشند و وضعیتشان هرچه سریع‌تر مشخص شود.

فرآیند استعلام متقاضیان مسکن گیلانغرب در دست اقدام است

رضا عزیز زاده مدیر راه و شهرسازی شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شهرستان گیلانغرب طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اقدام شده و مقدمات آن برای اجرای این طرح در دست اقدام است.

وی افزود: این طرح در گیلانغرب در قالب سه فاز و ۱۳۳ واحد به شرح؛ در فاز نخست ۳۳ واحد، فاز دوم ۸۰ واحد و فاز سوم به صورت ۲۰ واحد برنامه ریزی شده که اجرای فاز اول و دوم این طرح آغاز شده است.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه برای فاز سوم این طرح در حال عقد قرارداد با بنیاد مسکن هستیم، تصریح کرد: کل دوران ساخت فاز اول و دوم این طرح ۲ سال به طول می‌انجامد.

۴ هزار متقاضی گیلانغربی برای دریافت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن

عزیززاده در جواب خبرنگار مهر در خصوص ارسال پیامک و شرایط سنجی متقاضیان، خاطر نشان کرد: دستور العملی برای ارسال پیامک به متقاضیان واجد شرایط در شهرستان گیلانغرب ابلاغ نشده و ارسال پیامک تاییدیه و تکمیل نهایی فقط در شهر کرمانشاه آغاز شده است و این مورد نیز در شهرستان گیلانغرب پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به صورت خودکار تمام مراحل تکمیل پرونده دیجیتال متقاضیان از طریق اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

عزیززاده بیان کرد: تعداد متقاضیان طرح جهش ملی مسکن تا اسفند ماه برای گیلانغرب و شهر سرمست چهار هزار خانوار اعلام شده که هم اکنون فرایند استعلام این دسته از متقاضیان از طریق سامانه در دست اقدام است.