اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از شناسایی ۹۵۸ بیمار کرونایی در شبانه‌روز در خوزستان خبر داد و بیان کرد: مراجعه‌به مراکز درمانی و بهداشتی خوزستان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: اگر چه میزان مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و درمانی هنوز به وضعیت عادی برنگشته و در شبانه‌روز حجم زیادی از افراد به این مراکز مراجعه می‌کنند اما میزان مراجعه‌ها نسبت به هفته‌های قبل به ویژه هفته گذشته کاهش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شبانه‌روز گذشته ۵پ نج هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان مراجعه کردند؛ البته در هفته گذشته تا ۱۱ هزار مراجعه‌کننده در شبانه‌روز ثبت شده است.

وی از شناسایی ۹۵۸ بیمار کرونایی در شبانه‌روز در خوزستان خبر داد و بیان کرد: هم اکنون ۷۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۷۱ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۴۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری قرار دارند.

سرمست اضافه کرد: قبل از پیک بیماری به طور متوسط ۱۵ بیمار این توبه وجود داشت اما اکنون ۵۷ بیمار این توبه در خوزستان وجود دارد که این تعداد چهار برابر قبل از پیک هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از فوت ۱۴ بیمار کرونایی در هفته گذشته در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته هفت مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال حدود ۳۰ درصد بوده است.

سرمست گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون، میزان مراجعه‌کنندگان و بیماران و فوتی‌های کرونایی در خوزستان کاهش یابد و مردم به زندگی عادی برگردند.