همدان- استاندار همدان با بیان اینکه بی توجهی صنوف به مصوبات ستاد کرونا وبه مخاطره انداختن سلامت مردم، قابل پذیرش نیست، گفت: اتاق اصناف همدان نسبت به ابلاغ مصوبات و بررسی اجرای آنها دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: غیر حضوری شدن مدارس در افت تحصیلی دانش آموزان تأثیر داشته است بدین ترتیب، با توجه به تغییر رنگ بندی استان مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق نارنجی کرونایی باز و آموزش حضوری است.

وی ادامه داد: همچنین آموزش در سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی شامل رزن، درگزین و فامنین به جز مقطع ابتدایی در مناطق شهری در سایر مقاطع آموزش حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: روند آموزش در مدارس استان به جز مقطع ابتدایی در مناطق شهری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه مرکز خوابگاهی شبانه روزی در مناطق زرد با ۷۰ درصد، نارنجی با ۵۰ درصد و در مناطق با وضعیت قرمز کرونایی با ۳۰ درصد ظرفیت باید فعال شود، اظهار کرد: شرط حضور معلمان، دبیران و کارکنان در مدارس، تزریق سه دز واکسن کرونا است و دانش آموزان نیز باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و عمومی در سه شهرستان با رنگ‌بندی قرمز رزن، فامنین و درگزین با ۳۰ درصد ظرفیت و باقی شهرستان‌ها نیز با ۴۰ درصد ظرفیت مکانی و رعایت فاصله گذاری همچنین مراسم آئینی، فرهنگی و نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

قاسمی فرزاد یادآور شد: مهد کودک‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی با ۲۵ درصد فعال شده تا مادران شاغل به ویژه کادر بهداشت و درمان بتوانند از این امکان برای فرزندان استفاده کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دورکاری برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال برای یک هفته دیگر تمدید شد، اظهار کرد: کارمندان بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان برای حضور در محل کار باید سه دز واکسن را تزریق کنند همچنین ورود کارکنان و مراجعان با ماسک به ادارات الزامی است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه بی توجهی صنوف به مصوبات ستاد کرونا و مخاطره انداختن سلامت مردم، قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: اتاق اصناف نسبت به ابلاغ مصوبات و بررسی اجرای آنها دقت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت‌ها باید ستاد تسهیل سفر تشکیل و نسبت اسکان، تغذیه و ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها با در نظر گرفتن وضعیت کرونا تصمیم گیری کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: درباره نسخ الکترونیک نیز مکاتبه‌ای با مجموعه بیمه‌ای برای پذیرش نسخ کاغذی صورت گیرد و در فرصت پیش بینی تا اردیبهشت سال آینده باید نسبت به تقویت زیر ساخت‌ها اقدام شود.

قاسمی فرزاد گفت: کمیته‌ای نسبت به بررسی آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا تشکیل و نسبت به رفع مشکلات برنامه ارائه کند.

وی با بیان اینکه باید اغناسازی برای تزریق واکسن با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها، تبلیغ در تلویزیون شهری و استفاده از تریبون نماز جمعه انجام شود، تصریح کرد: مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور از ۷۰۰ نفر در روز به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافته و در استان نیز در مقطعی صفر و هم اکنون این میزان به سه تا پنج نفر در روز رسیده و کاهش مرگ و میر نتیجه تزریق واکسن است.

استاندار همدان با بیان اینکه واکسن، ایمنی صد درصدی ایجاد نمی‌کند ولی خط مرگ و میر را به صفر می‌رساند، اظهار کرد: سیر نزولی کرونا در استان در حال تحقق است که باید برای پیشگیری از شیوع و گسترش دوباره این ویروس مراقبت و تلاش کرد.