نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه به ویژه ریاست مجلس تدابیری را برای انتقال دانشجویان از اوکراین بیاندیشند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدیاری در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری، گفت: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که اجازه ندادند یک عده جاهل و یا خائن توان دفاعی کشور را به حراج بگذارند و پارادایم خلع سلاح را مانند اوکراین اجرا کنند.

وی بیان کرد: عده‌ای از دانشجویان خارج از کشور در اوکراین با ما تماس گرفته و از وضعیت مبهم خود گلایه و اظهار نگرانی داشتند، چرا که وضعیت اقامت آن‌ها مبهم است.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال دانشجویان ایران از اوکراین، تصریح کرد: برای انتقال دانشجویان به کشور با سفیر ایران در اوکراین صحبت کردم و دغدغه دانشجویان را به وی انتقال دادم. سفیر نیز قول مساعدت داد اما امکانات لازم برای انتقال وجود ندارد. هیئت رئیسه به ویژه ریاست مجلس تدابیری را برای انتقال دانشجویان از اوکراین بیاندیشند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. وزارت امور خارجه هم درباره انتقال دانشجویان اقدام کند.

محمدیاری اظهار داشت: از سوی دیگر، با توجه به اینکه اکثریت دانشجویانی که در اوکراین مقیم هستند، رشته پزشکی می‌خوانند، آن‌ها نگران این هستند که اگر به ایران بازگردند، سهمیه آن‌ها محفوظ می‌ماند یا خیر و آیا می‌توانند ادامه تحصیل دهند که وزارت بهداشت و درمان باید در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.