بیرجند- مشاور عالی وزیر کشور گفت: با دستور رئیس جمهور از طریق تهاتر و با ورود شرکت‌های سرمایه گذار خارجی به خراسان جنوبی زمینه رشد اقتصادی در استان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا انصاری شنبه شب در شورای مسکن استان اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور و با تهاتر و سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی از ایتالیا، چین، فرانسه و غیره در خراسان جنوبی زمینه جهش اقتصادی در این استان فراهم می‌شود تا نام محرومیت از خراسان جنوبی بر داشته شود.

به گفته وی مسئولان به جای نصب عکس‌های شهید قاسم سلیمانی باید به منش و رفتار او عمل کنند تا با مدیریت جهادی گام‌های بعدی برای توسعه استان برداشته شود تا عقب ماندگی‌های گذشته با تکیه بر هم دلی، تشکیل اتاق فکر و هم افزایی در آینده استانی پیشرو داشته باشید.

ناهماهنگی‌های زیاد

وی بابیان اینکه باید گره‌های مردم را در انجام کارها باز کنید نه اینکه بر روی آنها گره دیگری بزنید، اضافه کرد: متأسفانه ناهماهنگی‌های زیادی بین مسئولان استان وجود دارد که این موضوع سبب می‌شود تا فرصت‌ها برای ایجاد مسکن در خراسان جنوبی از بین برود.

مشاور عالی وزیر کشور تاکید کرد: نباید برای انجام ندادن کارها مردم را بهانه کنید و آمارهای مربوط به مسکن اقدام ملی را نباید به جای جهش ملی ارائه کنید.

وی بیان داشت: این قانون در شهریور ۱۴۰۰ مصوب شد و شش ماه از آن زمان می‌گذرد و باید کلید ۱۰ هزار واحد مسکن در استان با همه زیرساخت‌ها تا کنون به مردم تحویل می‌شد.

رشد کمتر از ۱۰ درصد جهش ملی مسکن در خراسان جنوبی

انصاری با اشاره به اینکه طرح جهش مسکن ملی متأسفانه در خراسان جنوبی ۱۰ درصد رشد نداشته است، افزود: باید مردم را تشویق کنید تا برای بازسازی خانه‌های خود در بافت فرسوده اقدام کنند تا در آینده با وقوع زلزله‌ای شرمنده مردم نباشیم.

به گفته وی در کنار مجموعه بزرگ تاریخی در بیرجند خانه‌های محقری است که تنها اندکی از نور استفاده می‌کنند که با وقوع زلزله امکان تخریب آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای خدمت به مردم جان و مال خود را در طبق اخلاص بگذارند، ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ قرار است ایران به قدرت اول خاورمیانه تبدیل شود لذا باید تلاش کنید تا خراسان جنوبی از نظر کمی و کیفی به جهش اقتصادی برسد.

وی در ادامه این جلسه با دادن تذکر به هریک از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه مسکن و جویا شدن علت غیبت بعضی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی استان و غیره اضافه کرد: شورای مسکن استان با استفاده از اختیارات رئیس جمهور در این خصوص برای بازسازی بافت‌های فرسوده، حل مشکل زمین برای اجرای جهش ملی مسکن، رفع مشکلات موجود در این زمینه با همکاری دستگاه‌های مربوط اقدامات لازم را انجام دهد.