نمین- با حضور استاندار اردبیل ۲ واحد تولیدی در شهرستان نمین در حوزه پرورش دام و گل رز هلندی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه در سفر استاندار اردبیل به شهرستان نمین مجتمع گلخانه‌ای آرتا رویش سبلان تولیدکننده گل رز هلندی با ظرفیت تولید روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ شاخه گل رز به بهره‌برداری رسید تا فرصت اشتغال برای ۱۶ نفر در این مجموعه فراهم آید.

مدیر جهاد کشاورزی نمین در آئین بهره‌برداری از این مجتمع گلخانه‌ای اظهار کرد: در شهرستان نمین ۴ گلخانه بزرگ و ده‌ها گلخانه با مقیاس کوچک با همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده که مهمترین این مجتمع‌ها گلخانه تولید گل رز هلندی است.

علیرضا محسنی تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این مجتمع گلخانه‌ای بیش از ۱۶ میلیارد تومان است که در فضای یک هکتار به بهره‌برداری رسیده و قرار است در قالب طرح توسعه این مجموعه توان تولید گل رز هلندی مورد نیاز بازار داخلی را داشته باشد.

وی شهرستان نمین را از لحاظ آب و هوایی و ارتفاع مناسب برای پرورش گل رز اعلام کرد و گفت: در ماه‌های آینده این مجموعه با برند مطرح در سطح کشور تولیدات خود را علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به خارج از کشور نیز صادر خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: با رایزنی سرمایه‌گذاران با کشورهای هلند و آلمان در توسعه گلخانه اقدامات مؤثری آغاز شده و امکان صادرات آن به کشورهای خاورمیانه و حتی اروپایی نیز وجود دارد.

محسنی تنوع رنگ و تولید محصولات را در این گلخانه یادآور شد و خاطر نشان کرد: در قالب ۱۳ رنگ گل‌های متنوع تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که امیدواریم ظرفیت تولید سالانه به بیش از ۶۰۰ هزار شاخه نیز برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در طراحی و اجرای سازه‌های این گلخانه پرورش گل رز هلندی از ظرفیت بومی استفاده شده که امیدواریم در قالب طرح‌های توسعه‌ای بتوانیم اهداف اشتغالزایی مؤثری را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور استاندار اردبیل همچنین واحد پرورش گوسفند دوقلوزایی رمانوف به بهره‌برداری رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سرمایه‌گذاری این طرح را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این مجموعه ۲ هزار و ۲۰۰ رأس گله و یک‌هزار و ۱۰۰ رأس دام مولد پرورش یافته که دوقلوزایی در این مجموعه مشخصه برجسته نژاد رمانوف است.

نوبخت اژدری اضافه کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه در شهرستان نمین، استان اردبیل توان تولید ۲۰۰ تن گوشت مورد نیاز بازار را خواهد داشت و ما سعی داریم تا در قالب طرح توسعه با رفع مشکلات این سرمایه‌گذار در حوزه تأمین سوخت مورد نیاز و برق پایدار بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش داده و به اشتغال ۱۲ نفری این مجموعه کمک کنیم.

استاندار اردبیل نیز در جریان بهره‌برداری از این ۲ واحد تولیدی با قدردانی از حضور سرمایه‌گذاران از آنها خواست تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب نسبت به طرح توسعه این مجموعه‌ها اقدام لازم را انجام دهند.