ساری- مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور تدوین سند راهبردی پنج ساله پیشرفت استان را کار و دستاورد بزرگ برشمرد و گفت: نقشه راه و راهبردی استان های کشور تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فضل الله کفیل بعدازظهر یکشنبه در حاشیه اجلاسیه سراسری مجمع بسیج مازندران با بیان اینکه مجمع بسیجیان متشکل از فرهیختگان، متخصصان، خبرگان و نیروهای توانمند استان است، افزود: مازندران با داشتن نیروی انسانی توانمند ظرفیت‌های خوبی را کسب کرده است.

وی با اشاره به رونمایی از سند راهبردی پیشرفت پنج ساله استان، آن را ناشی از توانمندی بالای نیروهای بسیجی استان دانست و گفت: این سند توسط مجمع بسیجیان استان با نگاه به فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌ها با نگاه علمی و مورد قبول مجموعه‌های دانشگاهی تدوین شد.

وی گفت: راهبردنگاری و ریل گذاری خوبی صورت گرفت و مدیران استان می‌توانند اقدامات ارزشمند را هدفمند دنبال کنند.

سردار کفیل با بیان اینکه بسیج ظرفیت‌های گوناگون و ظرفیت‌های بزرگی برای حل مشکلات بزرگ دارد، نخبگان و متخصصان را ظرفیت بسیج دانست و گفت: از ابتدای دهه ۹۰ کار مجمع بسیجیان شروع شد و امروز به تأثیرگذاری بالا رسیده است.

مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور روی کارآمدن دولت انقلابی و ولایی را ظرفیتی برای اجرای راهبردهای مجمع بسیج دانست و گفت: امروز اگر راهبردی تنظیم و مسئله‌ای بیان می‌شود انتظار هست که دولت کارسازی کند و این شرایط ایجاد شد.

وی تدوین سند راهبردی پنج ساله پیشرفت را کاری بزرگ در استان مازندران برشمرد و گفت: امروز ۴۰ مسئله خاص تخصصی استان در سند مدون و عالمانه تدوین شده است و این سند کاملاً کاربردی است و لازم است این سند جزو مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان شود زیرا این راهبرد، پشتوانه مطالبه گری دارد.