اصفهان-امام جمعه موقت اصفهان گفت: بودجه‌های شهری معمولا به مساجد و مراکز معنوی کمتر اختصاص می‌یابد و صرف ساخت و ساز می‌شود و باید فعالیت‌های فرهنگی و مساجد در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌های افزایش رونق مساجد اظهار داشت: برای رونق گرفتن مساجد باید در مورد اهمیت مسئله نماز و نماز جماعت بیشتر بیان شود زیرا نماز در همه ادیان آسمانی در اولویت بوده است.

وی افزود: پیامبران الهی خود خادم مسجد بودند و مساجد را انبیا ساختند و این در حالی است که امروزه متأسفانه اداره مساجد به عهده خادم و هیئت امنایی است که اغلب وجه اجتماعی ضعیفی دارند و یا مسن هستند و نمی‌توانند با جوانان ارتباط برقرار کنند که این امر باعث شده جوانان و نوجوانان حضور فعالی در مساجد نداشته باشند.

اولویت صرف بودجه نسبت به مسائل فرهنگی و ساخت‌وساز

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: امام جماعت باید تغییراتی در فعالیت‌های روتین، معمولی و سنتی ایجاد کنند که البته بهبود مسائل فرهنگی زمان بر است.

وی با بیان اینکه مساجد طرح‌های بلند مدت ندارند، تصریح کرد: اغلب برنامه‌های مساجد مقطعی بوده و جوابگو نیست، از سویی دیگر بودجه‌های شهری به مساجد و مراکز معنوی کمتر اختصاص می‌یابد و معمولاً صرف ساخت و ساز می‌شود.

افزایش امکانات مساجد برای جوانان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی ادامه داد: بودجه‌ها اغلب صرف ساخت محراب یا کاشی‌کاری می‌شود، هرچند که ظواهر ساخت این مراکز اهمیت دارد اما مسائل و نفس خود فعالیت فرهنگی اولویت بیشتری دارد.

وی فرهنگ‌سازی و اولویت دادن نماز بین جوانان و همراهی خانواده‌ها در این موضوعات را از دیگر راه‌های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد برشمرد و گفت: علاوه بر این خادمان مساجد باید امکاناتی را در اختیار جوانان قرار دهد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از موازی کاری در این امور باید به یک چشم‌اندازی برسیم که اهداف برای هر دستگاهی مشخص شود و طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت به طور دقیق مشخص شود که با وجود چند هزار مسجد وحدت رویه ایجاد شود.