سرعین- سرپرست فرمانداری سرعین گفت: شهرستان سرعین برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است اما برای حفظ سلامت مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقرزاده صبح دوشنبه در جلسه ستاد نوروزی فرمانداری سرعین اظهار کرد: از هفته‌های قبل مقدمات ورود مسافران نوروزی به این شهرستان را فراهم کرده ایم اما تمامی این مسافرت‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برنامه‌های ستاد کرونا باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین شهر استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: میهمانان شهر گردشگری سرعین برای این شهرستان محترم و ظرفیت‌های عظیم گردشگری هستند اما برای حفظ سلامت مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم.

سرپرست فرمانداری سرعین بیان کرد: دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی متناسب با وضعیت قرمز کرونایی به صورت جدی در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

باقرزاده از تذکر در مرحله اول و سپس برخوردهای لازم با متخلفان خبر داد و افزود: در ادامه مدیریت مقابله با کرونا می‌طلبد تا از ظرفیت روحانیون، اصحاب رسانه، بسیج، ادارات و نهادها و شهرداری‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی برای آگاهی‌بخشی و مدیریت بحث جلوگیری از شیوع کرونا بهره ببریم.

وی تصریح کرد: باید تمامی تلاش‌ها بر تعدیل رنگ‌بندی و قرار گرفتن در وضعیت‌های بهتر مدنظر قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری سرعین گفت: ترویج ساده‌انگاری در زمینه کرونا ممنوع است و اتحادیه‌های صنفی، جامعه هتلداران، مراکز اقامتی، آبدرمانی‌ها، مدیریت صمت و مرکز بهداشت و درمان نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برعهده دارند.

باقرزاده ادامه داد: لازم است تا دستگاه‌های مرتبط نسبت به بازرسی‌های سرزده اهتمام کافی داشته باشند تا میزبان شایسته برای گردشگران و میهمانان در ایام تعطیلات نوروزی باشیم.

وی از توزیع ماسک رایگان در سطح شهر سرعین خبر داد و افزود: شهروندان سرعین باید در استفاده از وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و ضدعفونی کننده ها پیشقدم باشند و با ترویج استفاده از ماسک نسبت به قطع زنجیره ابتلاء در سطح شهرستان، استان و کشور اقدام کنیم.