زنجان-مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید غذای ارزان و سلامت محور اصلی فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدی عصر روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: اگر اقتدار غذایی را در ذهن قانون گذران و برنامه ریزان و متولیان برنامه و بودجه و سایر امورات کشور از حاکمیت، نهادینه کنیم دین به بخش کشاورزی ادا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور ایران از بحث اقتدار نظامی عبور کرده است و در حال برنامه ریزی و اجرای عملیات اقتدار غذایی است افزود: اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی، اقتدار ملی را برای ما به همراه دارد و طبیعی است کمبودهایی در این مسیر نیز وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: معتقد هستیم با روحیه و فرهنگ جهادی که یکی از شعارهای محوری در دولت سیزدهم است به تمام مشکلات می‌توانیم کنار بیاییم.

محمدی با اشاره به اینکه می‌توانیم با فرهنگ جهاد سازندگی همه باهم یک بار برای همیشه برای مدیریت فرهنگ جهادی فعالیت کنیم اظهار داشت: در اقتدار غذایی امنیت غذایی پایدار، عرض آوری، اشتغال، سود آوری و....است که اگر نهادینه شود قطعاً در تولید و امنیت پایدار کشور نیز موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد امورات کشاورزی در دست کشاورزان است افزود: مابقی نیز مسئولین هستند که باید بستر را برای کشاورزان فراهم و هموار کنند.

مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه بیش از ۴.۵ میلیون بهره‌بردار کشاورزی در سطح کشور داریم افزود: متاسفانه کلمه بهره بردار کلمه‌ای است که جاری شده است و باید این کلمه بهره‌بردار حذف شود چرا که همه کشاورزان تولیدکننده هستند چرا که ما بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی را در کشور تولید می‌کنیم و باید از زحمات و حق و حقوق آنان دفاع و عدالت را برقرار کنیم.

محمدی با اشاره اینکه سرانه مصرف مرغ از ۶ کیلو به ۲۹ کیلو رسیده است گفت: بایستی باید به ذائقه مصرف هم توجه شود، چرا که امروزه طی چند ماه اخیر به تولید انبوه مرغ و تخم مرغ رسیده‌ایم و به انداره کافی ذخیره داریم.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ مدیریت جهادی و با شعار همه باهم یک بار برای همیشه پرونده‌ها را از جهاد کشاورزی جمع کنیم اظهار کرد: چرا که پرونده‌های بسیاری در مدیریت جهاد کشاورزی همچنان معتل مانده است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه می‌توانیم با فرهنگ مدیربت جهادی و علم پشتیبان تحول را ایجاد کنیم اظهار کرد: تجربه نشان داده است که در بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی و زنجیره تولید موفق بودیم و استان زنجان در این اقدامات جز استان‌های پیشرو است.

محمدی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش برای خرید مرغ و شکر و …مردم به صف بودند بیان داشت: امروزه با توزیع هوشمند دیگر این چنین نیست و به راحتی اقلام خریداری وبه درب منزل ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر توسعه و تحول بخش کشاورزی را مثلثی فرض کنیم و ضلع‌های آن فنی و مهندسی، نهاد اجرایی و سرمایه گذاری باشد شاکله دولتی و خصوصی در آن انجام می‌شود، که یکی از برنامه‌های مهم ما در وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی است.

مدیرکل هماهنگی اموراستانهای وزارت جهادکشاورزی گفت: در بخش سرمایه گذاری نیز وزارت جهاد کشاورزی صندوق‌های توسعه کشاورزی را راه اندازی کرده است که در استان زنجان نیز صندوق استانی و شهرستانی وجود دارد

محمدی ادامه داد: همه بسترها در وزارت جهاد کشاورزی فراهم است تا با تلاش و همت مسئولان موضوع امنیت غذایی و تحول کشاورزی به جد دنبال شود.

در این مراسم با تقدیر از فعالیت های جوادتاراسی، روح الله حسنی به عنوان مدیرکل جدید جهادکشاورزی استان زنجان معرفی شد.