ارومیه – رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری ، ورود دادستانی و سازمان بازرسی استان را به مقوله قیمت گذاری و خرید دولتی سیب برای تنظیم بازار عید خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در این زمینه اعلام کرد: اخبار متعددی مبنی بر اینکه تعداد محدودی واسطه با خرید سیب از باغداران استان به قیمت نازل و فروش به قیمت ۲ برابر آن به دولت، موجب افزایش غیر قانونی قیمت و التهاب در بازار شب عید می‌شوند.

وی با تاکید به رعایت الزامات و مقررات قانونی و حفظ مصلحت و منافع مردم و باغداران به مجموعه‌های دادستانی مرکز استان و بازرسی کل استان دستور داد در راستای حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت المال و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه‌ها، از تحمیل هزینه اضافی به خانواده‌ها و شهروندان در ایام پایانی سال جلوگیری کنند.

عتباتی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب و تأمین کننده اصلی سیب بازار شب عید است، تصریح کرد: باید با نظارت و پایش مستمر به نحوه قیمت گذاری و عرضه سیب، امکان بهره مندی اقشار مختلف مردم را از این نعمت الهی فراهم کنیم و همچنین از سودجویی تعدادی واسطه که موجب افزایش بی رویه قیمت میوه شب عید مردم می‌شوند، جلوگیری کنیم.