قم - استاندار قم گفت: عزم مدیریت استان در برداشتن گام‌هایی رو به جلو در اجرای طرح‌های توسعه قم و نیز تسریع در خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد تقی شاهچراغی امروز به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به همراه جمعی از معاونین ضمن دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، گزارشی از برنامه‌های توسعه‌محور استان و خدمت‌رسانی به مردم ارائه داد.

استاندار قم با تاکید بر برنامه دولت سیزدهم مبنی بر ترمیم اعتماد مردم و احیای سرمایه‌های اجتماعی، افزود: بسیاری از مشکلات به واسطه تعلل در پاسخگویی به مطالبات مردمی و نیز ضعف مدیریت ایجاد شده که بطور جد درصدد حل این موانع هستیم و به فضل الهی توفیقات خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است.

شاهچراغی با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته برای تکمیل پروژه‌های عمرانی متوقف و نیمه‌کاره در استان، گفت: کار مدوام و مستمر و تصمیم‌گیری به‌موقع، راهکار اجرایی‌شدن بسیاری از این پروژه‌هاست.

تاکید بر حضور میدانی در بخش‌ها و سرکشی از روستاهای استان

وی برنامه‌های حضور میدانی خود و معاونین در بخش‌ها و سرکشی از روستاهای استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اکثر روزهای تعطیل، به بررسی مشکلات و خواسته‌های مردمی در روستاها و محلات کمتر برخوردار استان اختصاص داده شده و خوشبختانه تصمیمات و مصوبات این بازدیدها نیز به مرحله اجرا در آمده است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به اعتبارات تخصیصی و مجوزهای صادرشده در سفر ریاست جمهوری به قم اشاره کرد و گفت: این مصوبات و اعتبارت برای حوزه‌های اولویت‌دار از جمله اصلاح نقاط حادثه‌خیز برخی راه‌های استان، کمک به حوزه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها و نیز اجرای طرح‌های حل مشکلات مردم در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی کارسازی شده است.

رفع موانع توسعه و گره‌گشایی از مشکلات مردم را اولویت مهم استان

شاهچراغی همچنین رفع موانع توسعه و گره‌گشایی از مشکلات مردم را اولویت مهم استان برشمرد و افزود: عزم مدیریت استان در برداشتن گام‌هایی رو به جلو در اجرای طرح‌های توسعه استان و نیز تسریع در خدمت‌رسانی به مردم است.

آیت الله سعیدی نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام پر سعادت مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: در قرآن و روایات تاکید زیادی بر ارزش و فضیلت خدمت‌رسانی به مردم شده است و خداوند خود یاری‌رسان دستی است که به مردم خدمت می‌کند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم، افزود: دولت از زمان به‌دست‌گرفتن زمام امور نشان داده است که با تکیه بر توان داخلی و عزم مدیریتی می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: مردم به این دولت امید دارند و باید با تلاش و کوشش به مطالبات مردمی جامه عمل پوشاند.