کرمانشاه- مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی، گفت: ۳۵۰ هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در کرمانشاه غرس می‌شود.

ماشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش رو بودن هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: منابع طبیعی از ارزش‌های ویژه خدادادی است که باید با همت همگانی حفظ شود و ارج نهادن به آن مختص به هفته منابع طبیعی نباشد.

وی از عموم مردم و ارگان‌های مربوط به منابع طبیعی خواستار مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی شد و افزود: باید با تلاش اعضای ستاد نهضت سبز استان کرمانشاه مراسم‌های در نظر گرفته شده در هفته منابع طبیعی به شکل شایسته انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقداماتی که برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و مراسم‌های هفته منابع طبیعی انجام می‌شود باید برای تمامی نسل‌ها بوده و آثار ماندگاری داشته باشد.

کولانی با اشاره به غرس ۳۵۰ هزار اصله نهال در استان کرمانشاه طی هفته منابع طبیعی، گفت: این نهال‌ها در مناطق سردسیر و گرمسیر استان کرمانشاه کاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: روز ۱۵ اسفند با عنوان روز جشن درختکاری، ۱۶ اسفند با عنوان منابع طبیعی، مسیولیت‌های اجتماعی و همیاران طبیعت، ۱۷ اسفند روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون، ۱۸ اسفند منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه، ۱۹ اسفند روز منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی، ۲۰ اسفند روز منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فناوری است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روز هشتم بعد از هفته منابع طبیعی که ۲ سال گذشته در جدول برنامه‌های هفته لحاظ شده، ۲۲ اسفند روز شهید است که طی هفته و در آن روز به یاد شهدا نهال‌هایی کشت می‌شوند.

کولانی با اشاره به برنامه کاشت نهال با بزرگداشت یاد شهیدان، افزود: این یادبود با هدف بزرگداشت یاد و خاطر شهیدان والامقام برگزار شده تا شاهد بر اعمال خداپسندانه و انسان دوستانه منابع طبیعی در حفظ، احیا، توسعه و ایجاد بستر مناسب برای بهره‌برداری قانونمند باشند.