آزمون پایانی دوره زمستانه آموزش زبان فارسی شامل دو سطح برای نوآموزان (حضوری و مجازی) و یک سطح مقدماتی (مجازی) از سوی خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره زمستانه آموزش زبان فارسی شامل دو سطح برای نوآموزان (حضوری و مجازی) و یک سطح مقدماتی (مجازی) با حضور مدرسان و جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و با همکاری بنیاد سعدی برگزار شد.

هر دوره شامل ۲۲ جلسه کلاس دو ساعته و ۵ کارگاه آموزشی دانش افزایی بود. در این دوره‌های آموزشی، مجموعا ۲۳ نفر در سطح نوآموز و ۱۲ نفر در سطح مقدماتی تحت آموزش قرار گرفتند.

همچنین، طیف‌های مختلف مانند دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، دانشجویانی که برای مطالعات در ایران پذیرش گرفته‌اند، بازرگانان، دانشجویان علوم دینی و دیگر علاقه‌مندان حضور داشتند.

در این دوره‌ها، مهارت‌های آموزش زبان فارسی بر اساس منابع و دستورالعمل‌های بنیاد سعدی، یادگیری واژگان و جملات کوتاه، دستور زبان، خواندن، نگارش، شنیداری، مکالمه و اصلاح تلفظ زبان آموزان مورد تأکید قرار گرفت که می‌تواند نه تنها برای افراد غیرحرفه‌ای مفید باشد، بلکه به دانشجویان زبان و ادبیات فارسی برای کسب مهارت بیشتر در زبان فارسی، حمایت از پیشرفت تحصیلی و همچنین آشنایی با ارزش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

برای بهبود مهارت‌های شنیداری و توسعه واژگان، فیلم(های) ایرانی در قالب کارگاه برای زبان آموز نمایش داده شد و همچنین، کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه به زبان فارسی مختلف را در گروه‌های مشخص شده واتساپ آنها به اشتراک گذاشته شد.

ارزیابی نهایی زبان آموزان بر اساس حضور، فعالیت، تکالیف، آزمون‌های میان ترم و پایان ترم است. گواهینامه‌های پایانی دوره برای زبان آموزان موفق صادر شد که همزمان با جشن عید نوروز به ایشان اعطا خواهد شد.