اصفهان - فرماندار کاشان گفت: ۸۰۰ هیئت فرهنگی فعال در شهرستان کاشان وجود دارد که دغدغه کارهای فرهنگی و هنری نیز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: شهر کاشان یک شهر تاریخی با آثار گرانبها و جاذبه‌های طبیعی و بناهای زیبای تاریخی است، این شهر از قدیم الایام صاحب هنر و اندیشه بوده است و محل بروز و ظهور بسیاری از حکیمان، بزرگان، حکماً و فیلسوفان است.

وی ادامه داد: در واقع کاشان یک شهر فرهنگی بزرگ و مؤثر در منطقه است که با توجه به شخصیت‌های بزرگی که در آن بوده است می‌تواند اثرات مهمی در منطقه داشته باشد.

فرماندار کاشان افزود: در کاشان بیش از ۸۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد که دغدغه کارهای هنری و فرهنگی نیز دارند، کاشان در زمینه هنرهای صنایع دستی سر آمد است و نیاز به یک نگاه ویژه دارد تا بتواند خدمات بیشتری به مردم بدهد.

وی با اشاره به دفتر حوزه هنری کاشان گفت: امیدواریم این دفتر مکانی برای مراجعه هنرمندان و جای ویژه‌ای برای حل مشکلات آنها باشد و رشد و نمو آنها را در پی داشته باشد.

شریف زارعی خاطرنشان کرد: استعدادهای بی‌نظیری در زمینه هنری در کاشان وجود دارد و این شهر دومین شهر اصفهان است، ما سعی می‌کنیم زیرساخت‌های سخت افزاری و بودجه‌ای را برای پیشرفت هنرمندان کاشان اختصاص دهیم.

وی با اشاره به دوران تعامل و همدلی میان مسئولان شهری گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری که میان شهرداری، شورای شهر و دیگر رؤسای سازمان‌ها در شهر کاشان وجود دارد به هنرمندان این شهر نیز کمک کنیم.

در ادامه احمد نوری رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: حوزه هنری در کاشان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد ما در این شهر دارای سه سالن سینمایی، یک هنرستان دخترانه (سوره) و دفتر حوزه هنری هستیم و امیدواریم که بتوانیم به هنرمندان این شهر کمک کنیم، زیرا کاشان در زمینه هنرهای مختلف چه در زمینه مذهبی و چه دیدگاه روشنفکری بسیار پررنگ است.