کاشان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پلمب ۳۴۶ واحد مختلف صنفی در منطقه کاشان به دلیل نقض پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دلاوری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نمودار ابتلاء و بستری بیماران کرونا در منطقه کاشان نزولی شده است، اظهار داشت: باید توجه داشت که به هیچ عنوان نباید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از یاد برد.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشت حرفه‌ای و محیط دانشگاه علوم پزشکی همچنان مشغول بازرسی هستند، ابراز داشت: در این راستا تاکنون ۱۱ هزار بازدید و بازرسی از مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی و ۶۹ بازدید نیز از واحدهای صنفی منطقه کاشان صورت گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه از مجموع بازرسی‌های انجام شده تاکنون ۳۴۶ واحد صنفی و صنعتی در منطقه کاشان پلمب شده‌اند، تصریح کرد: علت اصلی پلمب این واحدها به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از این واحدها ۲۸۵ واحد متعلق به شهرستان کاشان بوده است، افزود: ۶۱ واحد پلمب شده نیز در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می‌کردند.

دلاوری همچنین از ثبت و بررسی ۵۸۵ مورد شکایت در سامانه ۱۹۰ مربوط به سال جاری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: ۶۳ مورد شکایت ثبت شده در این سامانه نیز مربوط به شهرستان آران و بیدگل بوده است که توسط کارشناسان دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین از صدور ۳۷ هزار و ۱۴۲ اخطاریه برای واحدهای صنفی و صنعتی منطقه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد اخطاریه ۳۳ هزار و ۷۰۴ مورد مربوط به شهرستان کاشان و سه هزار و ۴۳۸ مورد نیز مربوط به شهرستان آران و بیدگل بوده است.