شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان کشوری و استانی تکریم و معارفه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سابق حوزه هنری چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه هنری با اشاره به عملیات ساخت و ساز ساختمان حوزه هنری استان اظهار کرد: روند جذب اعتبارات انجام شده است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

حجت الله شیروانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف هنری پیشرفت کرده است، عنوان کرد: هنرمندان این استان نجیب، با عاطفه، وطن دوست، ارزشمند و فعال هستند که باید از آن‌ها حمایت شود.

وی ادامه داد: هنرمندان همیشه به منظور توسعه، پیشرفت و تعالی چهارمحال و بختیاری در تلاش بوده اند.

سند چشم انداز فرهنگ و هنر در چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین می‌شود

رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در ادامه این مراسم اظهار کرد: این استان متأسفانه در شاخص توسعه‌ای جایگاه خوبی ندارد و این مهم تنها به دلیل نگاه مرکز پیرامونی بوده است.

احسان قائدی با بیان اینکه عدم رشد در چهارمحال و بختیاری موجب شده است نگاه اولویت داری نسبت به مسئله فرهنگ و هنر وجود نداشته باشد، تصریح کرد: زیر ساخت مناسبی حوزه فرهنگ و هنر در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان چهارمحال و بختیاری از کمترین امکانات برای بروز و ظهور خود استفاده می‌کنند، گفت: اولویت اصلی حوزه هنری تلاش در جهت توسعه زیر ساخت فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این حوزه به پاتوق هنرمندان تبدیل خواهد شد، افزود: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما تا کنون سند چشم اندازی در حوزه فرهنگ و هنر در استان تهیه و تدوین نشده است.

قائدی از تهیه و تدوین سند چشم انداز فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری خبر داد و مطرح کرد: تولیدات حوزه هنری بر سه اصل مردمی بودن، زیست بوم و رفع مسئله استوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین وظیفه هر نهادی جهاد تبیین است، اظهار کرد: زبان هنر اصلی ترین زبان برای جهاد تبیین است که باید به خوبی از آن بهره برد.