یک عضو ائتلاف «فتح» عراق گفت که رؤسای قوای سه گانه در این کشور مرتکب اشتباهات بزرگی شدند و قانون را زیر پای گذاشتند. او همچنین افزود که این مردم عراق هستند که هزینه این اشتباهات را می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «غضنفر البطیخ» عضو ائتلاف فتح عراق امروز جمعه در سخنانی از عملکرد رؤسای قوای سه گانه در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: آنها مرتکب اشتباهات بزرگی شدند.

بر اساس این گزارش، عضو ائتلاف فتح در این خصوص اظهار داشت: رؤسای قوای سه گانه هر کدام به نحوی قانون را زیر پای گذاشتند. نخست وزیر، دستگاه قضائی را مورد تعرض قرار داد. رئیس جمهور از یک تاجر مواد مخدر حمایت کرد و رئیس پارلمان نیز رسماً قانون اساسی را نقض کرد.

وی در ادامه اظهاراتش در این زمینه یادآور شد: آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که مردم عراق تاوان تمامی اشتباهات رؤسای قوای سه گانه از جمله مصطفی الکاظمی، برهم صالح و محمد الحلبوسی را پس می‌دهند.

گفتنی است، پیشتر نیز اعضایی از ائتلاف فتح عراق صراحتاً اعلام کرده بودند که با تجدید دوره رؤسای قوای سه گانه به ویژه مصطفی الکاظمی در این کشور، مخالف هستند. با این حال، مصطفی الکاظمی همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی نخست وزیری دوباره توسط جریان صدر مطرح می‌شود.