شهرکرد- مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پویش اهدای خون «اعیاد شعبانیه»، مطرح کرد: این پویش از سوم ماه شعبان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری شش روز است، اظهار کرد: زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های مردم برای اهدای خون شرایط کرونایی و ترس از ابتلاء به این بیماری است، تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در مراکز اهدای خون چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود و جای نگرانی برای اهدا کنندگان خون نیست.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به زمان تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم، عنوان کرد: ذخیره خونی استان برای تعطیلات باید به زمان استاندارد برسد تا در این ایام دچار کمبود نشویم.

هاشمی با اشاره به اجرای پویش اهدای خون «اعیاد شعبانیه»، مطرح کرد: این پویش از سوم ماه شعبان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

وی به ساعات فعالیت مراکز انتقال خون استان اشاره کرد و افزود: مرکز «شهرکرد» شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ و پنج شنبه هشت صبح تا ۱۲:۳۰، مرکز «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۳، مرکز «فارسان» روزهای زوج هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ و مرکز «بن» روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت لغایت ۱۲:۳۰ آماده دریافت خون هستند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت افزایش اهدای خون در استان، ادامه داد: از مردم استان تقاضا می‌شود برای تأمین خون مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و جلوگیری از رسیدن ذخیره خونی استان به وضعیت بحرانی اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.