فومن- رئیس اداره منابع طبیعی فومن با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری ۴۰ هکتاری در ماسوله با کاشت ۲۲ هزار اصله نهال، گفت: برای اجرای این طرح ۲۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی داودی بعد از ظهر شنبه با بیان اینکه عملکرد یک ساله اداره منابع طبیعی برای صیانت از اموال دولتی و خدمات رسانی به مردم در شهرستان فومن شفاف است، گفت؛ با همکاری دستگاه‌های مختلف توانسته ایم برای پیشگیری از تخریب و قاچاق درختان نسبت به سال‌های گذشته اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح تکریم ارباب رجوع در اداره منابع طبیعی شهرستان فومن یک اصل با اهمیت بوده که تلاش کردیم امور خدمات رسانی به مردم سریع صورت گیرد، افزود: برای اولین بار در کشور سامانه «برخط» برای خدمات رسانی به مردم در فومن تهیه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن با بیان اینکه سه هزار درخواست استعلام از اداره منابع طبیعی شهرستان در سال جاری ثبت شده که بیش از نیمی از این استعلامات پاسخ داده شده است، اضافه کرد: کاهش چشم گیر تشکیل پرونده‌های تخلف نسبت به سال گذشته در فومن نیز قابل توجه است.

داودی با اشاره به افزایش قاچاق درختان و قطع غیر مجاز به ویژه در بخش حمل درختان شهرستان فومن بیش از سال گذشته، تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر و جانمایی دقیق نقشه‌های اراضی ملی داخل طرح هادی یکی از اقدامات خوب انجام شده از سوی اداره منابع طبیعی فومن است.

تعیین تکلیف ۸ طرح گردشگری در فومن

وی ادامه داد: با ابلاغ نقشه‌های جدید تثبیت مالکیت دولت در گام‌های بعدی، اجرای ماده ۴ سامان دهی مسکن اراضی داخل طرح هادی آغاز و به بنیاد مسکن واگذار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن با اشاره به اینکه مجموع اراضی ملی این شهرستان ۶۷ هزار هکتار است، اظهار کرد: ۴۰ هکتار از این اراضی به بنیاد مسکن شهرستان واگذار شده است.

وی به اجرای دو پروژه‌های مهم آبخیزداری در ماسوله اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ هزار اراضی جنگلی با بیش از ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار واکاوی صورت گرفته است.

داودی با بیان اینکه طرح جنگل کاری به مساحت ۴۰ هکتار با کاشت ۲۲ هزار نهال و با بیش از ۲۱۵ میلیون تومان اعتبار در ماسوله انجام شده است، افزود: تلاش می‌کنیم دو پروژه پیشنهادی جنگل کاری با بیش از ۶۶۵ میلیون تومان اعتبار در شهرستان فومن اجرایی شود.

وی از تعیین و تکلیف هشت طرح گردشگری در شهرستان فومن خبر داد و گفت: به زودی پنج پروژه دیگر نیز تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن به غرس ۵ هزار اصله نهال در مرکز بهداشت دهستان اولمان به مناسب فرا رسیدن روز درختکاری اشاره کرد و افزود: ملاقات با مدیران ارشد شهرستانی، و غرس ۴۰۷ نهال در پارک جنگلی قلعه رودخان با همکاری گروه‌های مردم نهاد از دیگر برنامه‌های هفته درخت کاری در استان گیلان است.