بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: سال آینده تحولات مهمی در حوزه گردشگری و صنایع دستی رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است و به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بین پنج تا شش میلیون مسافر در نوروز سال گذشته به استان بوشهر سفر کردند خاطرنشان کرد: استان بوشهر امسال هم یکی از مناطق هدف گردشگری است و در این راستا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی اضافه کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تسهیلات بسیار خوبی از سوی دولت و مجلس در نظر گرفته شده است که تحول مهمی در این صنعت در سال آینده ایجاد می‌شود.

وی سال آینده را در حوزه توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بسیار مهم دانست و افزود: دولت و مجلس از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه این تبصره ظرفیت مناسبی برای حمایت و پشتیبانی این صنعت فراهم کرده است.

اوحدی از اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خبر داد و بیان کرد: مهمترین و بزرگترین تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی برای پشتیبانی از طرح‌های حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه چهار هزار میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تخصیص می‌یابد که دو هزار میلیارد تومان آن از صندوق توسعه ملی و مابقی از سوی بانک‌های عامل تأمین می‌شود.

اوحدی با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط کرونایی رو به بهبودی است تصریح کرد: پس از دو سال مقابله همه جانبه با همکاری مردم در برابر کرونا امید می‌رود عید نوروز خوبی در انتظار مردم باشد که در این راستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.