شهرکرد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری کمبود اعتبار را علت ساماندهی نشدن گلزارهای شهدا در استان دانست و گفت: ساماندهی ۴۲ گلزار شهدا در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز نجفی ظهر یکشنبه در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه طی زمین لرزه «چلگرد» ۸۲ خانواده شهید و جانباز دچار خسارت شدند، اظهار کرد: بر اساس کارشناسی‌های انجام گرفته خسارت وارده به این خانواده‌ها ۸۳۰ میلیون تومان بوده که تا کنون ۵۰ درصد از خسارت‌ها پرداخت شده است.

وی به مسئله مسکن افراد تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۹۵ تا کنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از افراد واجد شرایط که فرم «ج» آن‌ها سبز بوده است زمین دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری به ساماندهی گلزارهای شهدا در استان اشاره کرد و گفت: ۲۹۹ گلزار شهید در این استان وجود دارد که تا کنون ۱۷۹ مورد آن‌ها ساماندهی شده است.

نجفی با بیان اینکه بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدا در چهارمحال و بختیاری اعتبار مصوب شده است، افزود: تا کنون تنها ۵۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

کاشت ۲۴۳۸ نهال به نام شهدای چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به اینکه برای انجام این کار اعتبار ملی در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: بر اساس پیگیری استاندار پنج میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور ساماندهی گلزارهای شهدا در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که از این میزان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری کمبود اعتبار را علت تأخیر این مهم دانست و مطرح کرد: در حال حاضر ساماندهی ۴۲ گلزار شهدا در حال انجام و ۷۱ گلزار شهدا که اکثراً زیر ۱۰ مزار هستند تا کنون ساماندهی نشده است.

نجفی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان ایثارگر فاقد شغل در سامانه اشتغال بنیاد شهید ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، سال گذشته در استان برگزار شد، تصریح کرد: در صورتی که دستگاه‌های اداری سهمیه ۲۵ درصد جذب و استخدامی را رعایت کنند بخش زیادی از مشکل بیکاری فرزندان ایثارگر چهارمحال و بختیاری رفع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته درختکاری، اظهار کرد: همزمان با این این مناسبت دو هزار و ۴۳۸ نهال به نام شهدای استان کاشته می‌شود.

نجفی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه حوزه به افراد تحت پوشش خود خدمت ارائه می‌دهد، عنوان کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه ۱۲۰ مراسم در ۲۰ عنوان برنامه در سراسر استان برگزار خواهد شد.