سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: معرفی جاذبه‌های روستایی و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در روستاها از اهداف تعیین شده برای خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی ظهر یکشنبه در نشست خدمات تسهیل سفرهای نوروزی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و گردش پذیری در ایام نوروز، تاکید کرد: معرفی جاذبه‌های روستایی و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در روستاها از اهداف تعیین شده برای خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و حضور مسافران و گردشگران، فرصتی طلایی برای تولید ثروت در سطح روستاهای استان است، افزود: ضرورت دارد تا از ظرفیت روستایی برای جذب مسافران در ایام نوروز ۱۴۰۱ به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: فروش لبنیات، صنایع دستی، غذاهای محلی و سایر مواردی که مورد توجه گردشگران است باید در ایام نوروز ۱۴۰۱ در دستور کار روستاها باشد از سوی دیگر برگزاری جشنواره‌های بومی محلی در ایام نوروز ۱۴۰۱ با استفاده از موسیقی‌های محلی، سنتی و اجرای آئین‌های بومی و سنتی و بازی‌های محلی متناسب با هر روستا انجام گیرد.

حمیدی با اشاره به اینکه بهسازی، زیباسازی و پاکسازی روستاها و تمامی اماکن گردشگری، بومگردی و مجتمع‌های خدماتی در سطح روستاها توسط دهیاری‌ها انجام شود، تاکید کرد: ارزیابی دهیاران در بحث اجرای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در راستای جذب مسافر و گردشگر و کسب درآمد از ارائه خدمات در نوروز ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بحث اقدامات مرتبط با خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۱ مدَ نظر باشد، گفت: نظارت به منظور جلوگیری از تخریب، تعرض و دیوار کشی در اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت سازهای غیرمجاز در سطح استان بویژه در روستاها و بخش‌ها، در دستور کار بخشداران قرار داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین با اشاره به اینکه بخشداران لازم است تا در راستای اجرای دقیق مصوبات ستاد خدمات سفر استان اهتمام ورزند، تاکید کرد: افزایش ماندگاری مسافر در استان و رونق اقتصادی شهرها، از جمله اهداف برپایی غرفه‌های ویژه صنایع دستی و گردشگری در ورودی شهرهای استان است که باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

حمیدی در خاتمه بیان داشت: دهیاران و بخشداران در روستاهایی که از حضور عشایر بهره مند هستند، به منظور جذب گردشگران و معرفی جاذبه‌های گردشگری، غنا بخشی به سیاه چادرهایی عشایر را در دستور کار قرار دهند