گناوه- امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه باید از تخریب طبیعت توسط افراد سودجو جلوگیری شود گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت روز درختکاری و غرس نهال در منطقه جنگل‌کاری سنواتی پوز گاه شهرستان گناوه با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: در متون روایایی دین مبین اسلام به کاشت درخت و درختکاری اهمیت زیادی داده شده است و هم خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه معصومین (ع) در روایات و احادیث بر آن تاکید و سفارش فرموده‌اند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز حفظ طبیعت و منابع الهی و خدادادی وظیفه همگانی است و همه باید حافظ منابع طبیعی باشند و این منابع را برای نسل‌های آینده نگهداری و محافظت کنند.

وی یادآور شد: در جامعه افراد سودجویی وجود دارند که به دنبال سوءاستفاده و تخریب طبیعت هستند که باید جلو این آنها گرفته شود.

وی گفت: حفظ و حراست و دستور آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا از کارهای بسیار خوب و ارزشمند در دولت سیزدهم و آیت الله رئیسی است که ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه گناوه گفت: دریا و ساحل و طبیعت از منابع خدادادی هستند که باید محافظت و برای آیندگان حفظ شوند.

وی بیان کرد: امروز باید نسل جوان جامعه را با طبیعت و کاشت درخت هر چه بیشتر آشنا و اهمیت به طبیعت را در جامعه اسلامی نهادینه و فرهنگ سازی کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: کاشت درخت دارای اهمیت زیادی است که در روایات اسلامی به عنوان صدقه جاری یاد شده است.

وی ادامه داد: وظیفه آحاد مردم حفظ منابع خدادادی است و دست کسانی که به طبیعت دست درازی می‌کنند باید کوتاه شده و نگذاریم طبیعت خدادادی و الهی توسط افراد سودجو و فرصت طلب تخریب شود.

وی گفت: امروز این فرهنگ در کشور ما نهادینه شده است و افرادی داوطلبانه برای حفظ و حراست از طبیعت دست به کار شده‌اند و در تلاش برای نهادینه کردن این فرهنگ هستند که تلاش‌های آنها قابل تقدیر است.