کرمانشاه- رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان کرمانشاه از آمادگی ۳۶ پایگاه هلال احمر کرمانشاه در تعطیلات نوروزی خبر داد.

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ملی خدمات سفر نوروزی در استان کرمانشاه از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود و در این طرح ۱۶ پایگاه بین شهری و ۱۵ پایگاه شهری و پنج پایگاه موقت به مسافران نوروزی خدمات امداد و نجات ارائه می‌دهند.

وی افزود: این طرح با رویکرد ارتقا فرهنگ ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و ترویج سفر مسئولانه و استقرار فضای دوستدار کودک و خدمات آموزشی و مهارتی در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر با ۶۳ خودرو در این طرح مشارکت دارند و تیم واکنش سریع و بالگرد جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز برای حوادث احتمالی آمادگی خدمات‌رسانی دارند.

معتمدی خاطر نشان کرد: در ایام کرونا ما مشوق سفرهای نوروزی نیستیم ولی در صورتی که هموطنان به استان کرمانشاه سفر کنند ستاد اجرایی خدمات سفر آمادگی کامل برای ارائه خدمات چه در بحث امداد و نجات و چه در استقبال از مسافرین را دارد.

وی اضافه کرد: در بیست و دومین طرح ملی مسافرین نوروزی دستگاه‌های خدمات رسان استان کرمانشاه از جمله پلیس‌راه و راهداری، هلال احمر و اورژانس، و میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافرین را دارند.

معتمدی بیان کرد: مسافرین نوروزی می‌توانند هر گونه حوادث احتمالی در جاده‌ها را با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر اعلام کنند.