همدان- رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران تویسرکان گفت: از صندوق شاهد ۶ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۱۵ نفر از خانواده های شهدا، ایثارگران،جانبازان وآزادگان پرداخت شده است.

محمد داوری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجموعه بنیاد شهید نهادی انقلابی با خدمات‌دهی بسیار سنگین به جامعه هدف در حال فعالیت است، اظهار کرد: در طول سال جاری بنیاد شهید در شهرستان تویسرکان اقداماتی چون ارائه تسهیلات مسکن، ارائه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و غیره را در پیش گرفته است.

وی، به رتبه نخست بنیاد شهید شهرستان تویسرکان در راستای جذب تسهیلات مسکن استان همدان اشاره کرد و گفت: در شهرستان تویسرکان، سهمیه تسهیلات مسکن برای جامعه هدف بنیاد شهید بالغ بر ۹۷ مورد با اعتباری بیش از ۲۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در این راستا، جذب ۵۴ مورد از تسهیلات مسکن را شاهد هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان با بیان اینکه در سالجاری، برای ۱۰۲ نفر اشتغالزایی در این شهرستان داشته‌ایم؛ تاکید کرد: این مورد به گونه‌ای بوده است که تعهد بنیاد شهید تویسرکان در این حوزه بالغ بر ۲۹ نفر بود.

داوری با بیان اینکه جذب ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی ۳۴ نفر از دیگر اقدامات بنیاد شهید در این شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین دو مورد تسهیلات یارانه‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در امسال به انجام رسیده است.

وی در ادامه گفتگو از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هشت نفر نیز خبر داد و گفت: در این زمینه بالغ بر ۵۲۵ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای ۱۸ نفر به جامعه هدف داشته‌ایم که تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آن به هشت نفر پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۸۱ نفر به بانک به منظور دریافت تسهیلات رفاهی به مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان معرفی شده‌اند؛ تصریح کرد: همچنین ۹۰ نفر از ایثارگران به منظور دریافت وام قرض الحسنه ۲۰ میلیونی مختص بیماران به بانک معرفی و اقدامات مربوطه در راستای پرداخت تسهیلات به آنها انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان به افتتاح شعبه بانک دی به منظور رفاه حال جامعه بنیاد شهید در تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کنگره ملی شوق دوباره، مسابقه ادبی نامه‌ای به شهید از شبکه شاد دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و تجلیل از جانبازان به بهانه سالروز تأسیس بنیاد شهید در این شهرستان برگزار و به انجام رسیده است.

داوری در ادامه گفتگو به اقدامات صورت گرفته بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری نیز تشریح کرد: در این راستا، دیدار و سرکشی از جانبازان و همسر آن معظم شهدا (طرح سپاس) ۴۴۳ دیدار، تماس تلفنی بالغ بر یک هزار و ۵۰ مورد با جامعه هدف، برگزاری ۲۴۰ جلسه مشاوره، برگزاری جلسات مددکاری در قالب ۵ کارگروه و غیره را در پیش گرفته‌ایم.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز می‌توان از برگزاری دو دوره کمیسیون مشاوره طی سال جاری برای تعداد ۱۱۰ نفر از ایثارگران، برگزاری پنج دوره کمیسیون پزشکی درصد استانی به تعداد ۷۰ نفر از ایثارگران، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای ۸۴ نفر از جانبازان و والدین شهدا نام برد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان به ثبت و پرداخت هزینه عینک و دندان ایثارگران نیز اشاره کرد و افزود: برقراری مستمری ۸۴ نفر از جانبازان این شهرستان، برقراری مستمری جانبازان متوفی برای افراد تحت تکفل ۴ مورد، برقراری ۶۵ مورد نسب منسوبین خانواده جانبازان و منسوبین شهدا، ثبت ۲۹ مورد عکس جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا برای صدور کارت شناسایی، اصلاح ۵۸ مورد هویت و آدرس خانواده‌ها در سیستم سجایا و ثبت احراز ۴۹۲ نفر از جانبازان در سیستم سجایا از دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان است.