«من از آبی آسمان می‌نویسم» شامل گزیده غزل شاعران بندرعباس با گردآوری عبدالحمید انصاری نسب توسط انتشارات سمت روشن کلمه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «من از آبی آسمان می‌نویسم» گردآوری عبدالحمید انصاری نسب با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۱۲۲ صفحه و بهای ۴۰ هزار تومان توسط انتشارات سمت روشن کلمه منتشر شد.

انصاری نسب از شاعران نسل دهه هفتاد هرمزگان است. شاعری که با مجموعه شعر «تا سید سلیمان» به ادبیات هرمزگان و کشور معرفی شد. او پس از کتاب نخستش با مجموعه موفق «درخت انصاری» خود و شعرش را بیشتر به ادبیات امروز معرفی کرد. تجربه تازه این شاعر بندرعباسی این با از معرفی خود و شعرهای تازه اش نیست او این بار دست به کنکاش و انتخاب زده و گزیده‌ای از غزل امروز بندرعباس (۱۳۷۳-۱۳۸۹) را با عنوان «من از آبی آسمان می‌نویسم» گردآوری کرده است.

انصاری نسب در بخشی از مقدمه این مجموعه آورده است: «یکی از اشتراکات غزل بندرعباس تکیه بر کلماتی چون دریا، جزیره، شرجی، لنج و... است که با بسامدی بالا در غزل‌های شاعران تکرار شده است.

با مطالعه نمونه‌هایی از دو دهه غزل بندرعباس درمی‌یابیم که شاعران از یک طرف سنت‌ها و گذشته فرهنگی خود را حفظ کرده‌اند و از طرف دیگر ورود اصطلاحات دنیای مدرن بر شعر این شاعران تأثیر گذاشته و باعث شده تا ذهن و زبان آنها امروزی باشد. و همین امر موجب شده تا هم مخاطبان سنتی و هم علاقه‌مندان شعر نو از خوانش غزل بندرعباس رضایت داشته باشند.

نکته دیگر اینکه شاعران اصالت بومی و اقلیمی خویش را در شعرها بیان کرده‌اند، یک نگاه کلی به غزل‌ها نشان می‌دهد که تا چه حد به این موضوع پایبند هستند.

اگر بخواهیم به سراغ دیگر مؤلفه‌های قابل توجه غزل بندرعباس برویم می‌توانیم به ظرفیت‌های موسیقیایی، به عناصر خیال، ساختار شکنی‌ها، نزدیک شدن به زبان محاوره و ورود کلمات امروزی، استفاده از طنز و... اشاره کنیم.»