البرز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوجبلاغ از انجام بیش از ۳۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی و توزیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زارعکار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره شهرستان ساوجبلاغ در سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۸۳۴ فقره پروانه کسب صادر کرده است، همچنین ۱۲ جلسه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی برگزار شده که ۱۵۱ مصوبه داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۴۶۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد و در همین راستا ۵۴۶ فقره برگ جریمه صادر شد، همچنین تعداد ۷۴ مورد گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این شهرستان انجام شده است و در همین راستا تعداد ۷۰۳ مورد تخلف به ارزش ریالی ۱۰۲ میلیارد ریال محرز شده است.

زارعکار گفت: در همین مدت به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها و تنظیم بازار ۲ هزار و ۲۳۶ تٌن کالا در سطح شهرستان توزیع شده است که از این مقدار حدود ۱ یک هزار و ۵۲۷ تُن مرغ گرم، ۱۰۶ تُن مرغ منجمد، ۳۴۱ تُن برنج خارجی، ۸۲ تُن روغن ویژه صنوف، ۱۷۴ تُن شکر و ۶ تُن گوشت قرمز منجمد از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق فروشگاه‌ها با قیمت مصوب تنظیم بازار در سطح این شهرستان توزیع شده است.