بوشهر- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهرگفت: جزیره خارگ در حوزه فنی و حرفه‌ای ظرفیت بسیار بالایی دارد که در دو حوزه آموزش و تربیت و بازآموزی می‌توان برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دوراهکی دوشنبه شب در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار کرد: جزیره خارگ در حوزه فنی و حرفه‌ای ظرفیت بسیار بالایی را برخوردار بوده که در دو حوزه آموزش و تربیت و بازآموزی می‌توان برنامه ریزی کرد.

مدیر کل فنی حرفه‌ای استان بوشهر افزود: یکی از اولویت‌های مهم در سرمایه گذاری‌های آموزشی در تمامی جوامع صنعتی، توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و با توجه به شرایط خاص و ممتاز این جزیره تلاش خواهیم کرد در راستای تفاهم نامه‌ای مدون، مهارت آموزی را در دانشگاه با شعار «هر دانشجو، یک مهارت» دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد مهارت آموزی در حوزه سربازان نیز در قرارگاه مهارت آموزی و مراکز کار واقعی یگان‌های نظامی در حال اجرا است.

دوراهکی خاطر نشان کرد: زنان سرپرستان خانوار و دیگر اقشار جامعه نیز از جمله افرادی هستند که تلاش خواهیم کرد تا بستر توانمندسازی این قشر را از حیث مهارت آموزی و اشتغالزایی اجرایی کنیم.

بخشدار ویژه خارگ اظهار کرد: بومیان بیکار در جزیره خارگ با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و عملی، فنی حرفه‌ای استان با توجه به شرایط صنعتی جزیره توانمند سازی شوند.

محمد رضا دشتی زاده افزود: بخش عمده‌ای از دلایل بیکاری را می‌توان در فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار جست و جو کرد.

وی گفت: خلأ توانمندی و فرآیند توانمند سازی به علاوه آثار مخرب کوتاه مدت، در بلند مدت ضربه جبران ناپذیری را به بدنه اقتصاد کشور می‌زند، لذا بسیار اهمیت دارد تا همه ساز و کارها و ظرفیت‌ها در این راستا به کار گرفته شود.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: ایجاد رویکرد خلق شغل توسط افراد جویای کار و توسعه تفکر پیش روی به سوی ایجاد و گسترش صنایع خرد مسئله‌ای است که باید مورد مطالعه جدی قرار گیرد.