شهرکرد- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری از ساخت ۷۲ مدرسه در استان خبر داد و گفت: این مدارس با اعتبارات محرومیت زدایی ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران رهی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مدارس، اظهار کرد: ۳۲ مدرسه با مشارکت خیران با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی به اعتبارات محرومیت زدایی اشاره کرد و ادامه داد: ۷۲ مدرسه با اعتبارات محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در برخی مناطق فضای آموزشی مازاد وجود دارد، تصریح کرد: این در حالی است که در برخی مناطق فضای آموزشی وجود ندارد.

رهی به نرم افزار مکان‌یابی مدارس اشاره کرد و افزود: با استفاده از این نرم افزار مشخص می‌شود در کدام مناطق به فضای آموزشی نیاز داریم و بر اساس آن ساخت مدارس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۹۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، مطرح کرد: سرانه آموزشی در کشور ۸.۳ متر به ازای هر دانش آموز است اما این مهم در چهارمحال و بختیاری ۶.۲ متر مربع می‌باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استاندارسازی سیستم گرمایشی ۵۰۰ مدرسه در دست اقدام است، گفت: دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان از لحاظ گرمایشی استاندارد نیست.

رهی با بیان اینکه امسال ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال مالی تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.